Kyla

Bitande kyla och vindar som blåste rätt igenom en, om och om igen.
Det var så himla kallt ute när jag cyklade till bussen.
Nya cheap mondays, och två tröjor + jacka. Halsduk och gul-blåa vantar.
Klädd på det viset var jag när jag trampade iväg. Och aj vad det blåste. Och aj vad jag frös.

Och i bussväntesalen läste jag metro. Jag börjar bli en daglig Metroläsare tror jag.
Han som ställer sig på samma ställe varje morgon - för att kolla buss/tåg-tider - kom in.
Ställde sig och kollade buss/tåg-tider. Och flyttade sedan på en tidning för att kunna placera sin väska - där han brukar placera den. Och sedan satte han sig ner - där han brukar sätta sig.

Och sen kom uteliggaren som har ett stort grått skägg.
Frågade om jag hade några tior.
"Nej"
och om jag hade några skulle jag använda dem själv.
han skulle ju ändå bara köpa cigaretter, alternativt spara ihop till en vodkaflaska.



 -


Det var kanon att träffa dino. Jag gillart dig.  (;
alla dessa ord. vårt vokabulär med t-ord måste byggas upp lite dock.
Jag skrattar mycket med dig.
Ler så jag får ont i käkarna.
Men det är bra ont!
La baguettkäkande. Och Bara Vara fikande.
Och däremellan var det promenix mot stadsparken, Wadköping.
Och lite bänksittande!
Helt kanonbra eftermiddag!  :D

Kommentarer
Postat av: Mulle

Vet du, en kompis berättade att hennes mamma visste vem den där snubben är (om du menar samma som jag tror) och han samlar faktiskt ihop pengar till att spela bingo. Även fast man kan tro andra saker! :P

2007-08-28 @ 12:22:47
URL: http://www.sannorlunda.com

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0