Månadens Monster

Några dagar i månaden har det kvinnliga könet ett problem som det manliga aldrig drabbas av.
Mens. Vi förlorar blod på ett äckligt sätt. Och vi får stå ut med den värk som de första timmarna innebär.
Min värk brukar komma på natten, ca 4 timmar kanske det håller på.
Hindrar från att låta sömnen ta över. Gör ont så att man inte vet hur man ska ligga. Gör ont så att man inte kan tänka på Något annat. Gör ont så att man bara vill skrika - men man gör det inte, då skulle övriga i familjen tro att någon kommit för att mörda mig. Gör ont så att man bara vill ligga i någons trygga famn och gråta och bli smekt i håret och över ryggen. Det gör ont!
Och nu är det dags igen. Förra gången blev det 4 timmar utan sömn. När jag bara låg och vred och vände på mig. Det var värre än det varit på flera år. Jag tog 3 ipren (jag vet, det är dumt att ta så många på så kort tid) men det gick inte över. Smärtan minskade inte någonting. Jag hade en värmekudde på magen - hjälpte inte.

Just nu borde jag sova. Men jag drar mig för att lägga mig i sängen.


För övrigt har män det ganska bra.
Vi kvinnor har så mycket utgifter och smärtor.

Det är vi som har mens - och pga den måste lägga massa pengar på att hindra blodets framfart överallt.
Det är vi som ska klämma ut en unge och klara av den smärtan.
Det är vi som blir kallade för hora om vi har sex med många personer. -för män är det bara häftigt ju fler man haft sex med.
Det är vi som får betala för preventivmedel som p-piller, p-plåster, p-stav och dylikt.
Det är vi som har alla extrema kostnader.

Eller så är det bara för att jag är kvinna och inte man som jag Tror att vi har fler problem.
Det är aldrig någon man som berättat för mig vad de manliga problemen och kostnaderna är.



Nu vet jag bara att jag har ont & ont & ont.
och är riktigt dryg mot världen pga det.

Kommentarer
Postat av: Mulle

uuusch va jobbigt!! :(
ja då tittade du till oss vid fel tillfällen för jag var nästan jämt där, förutom när jag kissade eller köpte mat! jaja, det är ju försent att ändra på nu! :P

2007-08-05 @ 23:59:36
URL: http://www.sannorlunda.com

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0