Mitt agerande på jobbet

"Anpassa rösten till kunden."
Oja, givetvis gör jag det.
Till de gamla tanterna utan hörsel pratar jag HÖGT och småskrattar lite.
Till de gamla gubbarna utan hörsel och med flirtig, äcklig ton i rösten så ler jag ansträngt mot skärmen, och pratar med hög röst.
Till de dryga barnen som svarar i  telefon pratar jag med barnsligt jollrande röst, och låter mest fånig.
Till de som är födda 75 och uppåt är jag mest mig själv, fast i en lite mer energisk version.
Till de som säger att de inte har tid att offra en halv minut på mig - ändrar jag tonen och låter halvsur och förstörd.
Till de som pratar nåt annat språk, och knappt kan engelska säger jag lite knaggligt "I call you back later". (De engelska kunskaper man har, försvinner när man behöver dem,....)
Till de som är positiva, blir jag jättepositiv och sitter och skrattar med dem.
Till de som är NIX-kunder ursäktar jag mig.
Till de som har telefonsvarare igång, gör jag inte så mycket. Jag förbannar mest deras patetiska inspelningar på telefonsvarare. Fåniga och desperata försök att få den som ringer att skratta, och lämna ett fyndigt meddelande.

Det är så jag agerar under mina dagar på jobbet.
Låter det kul?



Förresten, jag och Rosita kör en dag utan klagomål idag.
Går väl Ganska bra atm.
Dock är jag lite mindre glad över vädret. Har haft feta, varma kläder de dagar som varit gassande sol.
Imorse när jag kollade ut strålade solen extremt mycket, och jag tänkte direkt att idag blir det sommarkläder. Det var jätteskönt med sommarkläder när jag cyklade, när jag satt och väntade på bussen, och när jag gick till jobbet från busen.
Nu regnar det.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej. Låter nästan som mitt jobb. Fast jag är den som blir uppringd. Folk vill saker av mig... Blir så nyfiken på vad du jobbar med! Mvh Sara

2007-08-08 @ 12:13:18
URL: http://sarahanssonisaochbella.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0