Saker som gör min dag, idag

Jag saknade visst pengar på mitt busskort i morse
och jag saknade även pengar i plånboken.
"Ingen fara, du kan åka med ändå" sa busschauffören då
 - med ett leende på läpparna.
Tack!
Sånt kan göra ens dag!

& så pratade jag om pendlarPLUS-kortet med den snälla mannen.
fick veta att man kan åka tåg på det kortet också.
hej, min dag blev genast ännu bättre!


Idag kanske dino kommer till örebro.
Det skulle få min dag till något ännu bättre.
(Är det ens möjligt att ha så många toppar under en dag?)
Parkhäng med frukt & djupa samtal.
Ser fram emot det.

 Gåhemrace idag.
100 ordrar.
gimmegimme. I wanna go home.


 -

har 62 ordrar nu, klockan är 12.41.
jag Ska få 38 ordrar till innan kl 3.
SKA! :D

Kommentarer
Postat av: Elin

Menar du att du åker på rabattkort varje dag till ditt jobb??? .. Shit. :) Jag har ett sånt där pendlarPLUSkort ;P Nora-Örebro-Linde (+stadsbussar) har jag på det, men det kostar ju. :)

2007-08-15 @ 12:15:47
URL: http://elinsord.blogg.se
Postat av: Elin

Mitt kort kostar ca 1200:- för 31 dagar (1 månad) Då kan jag åka när jag vill hur jag vill mellan Nora-Örebro och Linde-Örebro + tvärtom (INTE 306, 307). OCH ALLA stadsbussar hur som helst. OCH tåg men enbart från och till Linde-Örebro. Det bästa om du ska ha två zoner på kortet (Nora och Linde tex) då är det bäst att gå in på resecentrum (swebus) och köpa ett för busschaufförerna är ju ganska dumma. Men ska du bara ha Linde-Örebro kort så kan du köpa ett direkt på bussen, och det är billigare än Nora-Örebro-Linde. Förstår du ? :) (knappt så jag gör det själv!!)

2007-08-15 @ 14:26:34
URL: http://elinsord.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0