Spontant

Om man planerar vilket tåg man ska ta, så är det ju inte så himla spontant längre.

Men annars är spontana grejer ganska så bra. Lite smått överraskande och så.
Jag brukar planera. Ibland jättelång tid i förväg. och ibland, kortare tid.
Men att jag planerar saker beror på att jag har svårt att vara spontan.
Att jag har svårt för att vara spontan, beror på att jag bor där jag bor och måste anpassa mig så himla stenhårt till de bussar som går. Och jag kan inte bara gå ut till bussen var tionde minut och ta den första bästa.
Jag har tre km till bussen. Och bussarna går kanske, varannan timme.
Så där är grunden till allt mitt planerande.

På tal om...ingenting speciellt liksom!


Jag är så jävla trött. Känns som att ögonen bara ska ramla ihop vilken sekund som helst.
Jag kommer däcka, falla ihop i gräset när jag går upp till bussen.
Vill bara hem nu. Teleporteras hem. Slippa gå. Slippa cykla. Bara sitta hemma helt plötsligt.
Med värsta maten framför mig. Och blåbär och glass.
Fixa det?
Jag ska nog baka blåbärspaj, typ snart någon dag. Oja! Det skulle nog vara uppiggande.




du

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0