Stolt cyklist


Well, hur fortskred dagen? tänker ni (förmodligen inte).
Jo, tydligen var dagens mål ett grupmål och inte enskilt. Så strax efter 3 fick vi alla smita iväg.
Efter lunch snackade jag med dino på msn och fick då värsta powern och var kungligt bra en stund!
När vi kom in till stan efter jobbet gick jag och Nilo till Stardust och visade en snubbe där vilken font jag ska ha, och checkade lite vad det skulle kosta. Och jag fick en glad överraskning. Hade räknat med ca 1200 kr. Men han sa att det förmodligen skulle kosta 600. Kanske 700 med tanke på halvkomplicerad placering. Med halvkomplicerad hud and stuff. Men fan, 500 kr mindre än vad jag hade ställt in mig på.
Så nu är jag happyhappy!

Bussen hem var seg. Givetvis var det en extrem massa som skulle på bussen vid resecentrum. Vad annat kan man vänta sig? Och cyklar skulle med. Bussen stod där länge, och det kändes som att fler och fler människor kom på att de kunde ta den bussen istället för någon annan...  Och någon stoppknapp var konstant intryckt så stopplampan lös hela tiden. Det betydde att man var tvungen att hojta till bussgubben när man skulle av. Jag bestämde mig för att gå fram istället.
"Du kan stanna här framme..."
"Javisst...   Vad trevligt det är att folk kommer fram, stopplampan borde alltid vara ur funktion..."
"Eh, -nervöst skratt-  jaa..."
Yey, måste vara kul att vara busschaufför. Stackarn. Bara kör och kör, och ingen snackar med en. Förutom någon extremt förvirrad och bortkommen tant ibland.

Well, jag hoppade av bussen, tog min cykel och satte mig på den. Då kommer tre moppenördar med tillhörande tjejer åkande förbi mig. Alla jävlarna kollade på mig från sina mopeder. Med sned och idiotförklarande blick, som sa ungefär  "Jag har moppe, och är mycket coolare än dig"
Fuckheads säger jag.
Jag har cykel. Det är FAN så mycket coolare än en jävla moppe.
Moppe är Så ute. Det är så femton liksom. Det visar bara att ni är för små för att ha körkort. Och för små för att ens existera.
Jag är stolt cyklist. - och körkortsinnehavare.


Kommentarer
Postat av: Elin

haha jag undrade just vad busschauffören sa till dig. :)

2007-08-22 @ 19:18:08
URL: http://elinsord.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0