En tradition har spikats

När man inte orkar laga mat så funkar det bra att skala några morötter och knapra i sig. Okej, det mättar inte, det är snarare en aptitretare.

Jag har en gardin i mitt kök nu, elisabet kom och satte upp den åt mig, och hade dessutom med en växt som jag ställde i mitt kära fönster. Nu saknas bara gardin i själva rummet.

Jag mötte upp Nilo på stan vid 2 tiden. Mjukisklädd och helt söt. Och så traskade vi omkring på stan och letade efter presenter till Rosita. Spännande och roligt var det. Jag tycker om att köpa presenter till människor jag tycker om. (Och någon gång ska jag bli lika duktig som Rosita på att slå in fina paket och sådär också!)
En McDonalds sväng blev det, pga extrem hunger och vi höll på att avlida, sen gick vi till Bokia där Rosita jobbade, för att plocka med henne hem. Jag hittade massor med sällskapsspel jag vill ha, typ 5 st som verkade hur roliga som helst. Och visst är det väl en speciell charm med sällskapsspel när man träffas och umgås några stycken!?
När vi kom hem till mig var det presentinslagning som gällde, och sen när det var gjort langade vi upp massa paket och kakor på mitt lilla köksbord.





Efter lite glädjehojtanden och skratt så iakttog vi högen med presentpapper som låg på golvet, sen spred vi ut den så att det skulle se mera ut. Sen fotade vi!
Efter det var det givetvis dags för fika och hallonsaft i ölglas. Vi dukade upp på mitt lilla, lilla bord och så blandade vi saft. Sen satt vi där på golvet, vid bordet som var överfullt med godsaker, och åt gjorde vi. Så vi rullade fram sen, almost. Men gott var det, alldeles olagligt gott!

Och en toppendag var det. En extrem toppendag.
En dag då en tradition spikades! Och det var himla mysigt att öppna paket!
<3





Det enda som under dagen gjort mig frustrerad och opepp, är att min mobil har fått nåt ryck. Jag kan inte ringa. Jag kan inte sms.a. Jag känner mig utstängd från omvärlden, och det är inte kul. Jag känner mig handikappad. Tur i alla fall, att folk kan ringa mig.
Jag hoppas den är normal imorgon...

Kommentarer
Postat av: nilo

det va hur mys som helst, bästa traditionen :)

2007-12-09 @ 13:33:43

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0