Glad idag

Hej, jag heter Johanna, och jag är glad idag
ja.

Jag kommer in på svenska-kursen på universitetet i vår. Det betyder att jag kommer få studielån from januari. Det betyder att jag inte behöver ha heltidslön på det. Och det betyder att jag kan gå ner till deltid på jobbet - med gott samvete.
Deltid betyder att jag kan ägna tid åt att skriva och att fotografera.
Jag har bestämt att, from måndag (då jag börjar deltidsjobbet) ska jag ägna MINST en timme om dagen åt foto - på ett eller annat sätt!

Jag tog en kvällspromenad med Rebecca idag. Pratade. Fotade. Och det var allmänt bra, för Rebecca är bra liksom!
På söndag ska vi ta en dagspromenad. Lovely!


Fredag innebär idolfinal med mat hos Charlotte.
Lördag innebär födelsedagsfika med Nilo & Rosita.
Nilo fyller nämligen år på fredag. Rosita fyller den 12e. Jag fyller den 18e.
Så vi ska knytkalasa och dela ut presenter hos mig på lördag.
Jag ser fram emot det så mycket, det ska bli mysigt i mängder!
<3



Nu ska jag sova.
För imorgon ska jag gå upp tidigare än vanligt,
gå till teknikmagasinet med min mobil och kvittot.
För knapparna har spruckit på mitten och jag ska kräva dem på en ny mobil.
Helst en annan modell, i precis samma prisklass.
För NEJ. Jag ska inte gå med på att en en-månad gammal mobil går sönder, sådär mycket!
Dream on.
Och så tänkte jag ta en allmän runda på stan, och kolla julklappsläget lite!  :)



Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0