Önskelista


Kära tomten, titta här vad jag vill ha.
(Jag har inte ätit gröt varenda dag, men nog kan jag väl få en klapp ändå?)
Jag vill få julkänsla. Jag vill att det ska snöa. (Och det brukar jag inte vilja)
Tänk er julbelysningen i stan och ett vackert snöfall, människor som skyndar mellan butikerna, snöbeklädda mössor och kyssar under gatulyktor och virvlande snö.
(Men de där kyssarna kommer inte jag få uppleva, men det hör inte till saken. Det är vackert i alla fall.)




  • Presentkort på Stardust. (Jag ska tatuera en tjusig g-klav!)
  • Presentkort på IKEA, HM, Indiska, Entré
  • En smörgåsgrill, en mixer
  • En extern blixt, ett 70-300 objektiv, samt ett motljusskydd till min Nikon D50
  • Presentkort på nåt ställe där man kan trycka upp foton
  • Bok av Ismael Ataria (Anders Brokvist)
  • Skuldfri

  • En såndär vacker kärlekshistoria. Som innebär att jag får en trygg famn att krypa upp i. Att jag får känna mig älskad för den jag är och hur crapig jag än känner mig.



Tomten jag vill ha en riktigt jul, en sån som man hade när man var liten.
Jag vill ligga vaken och spänd hela natten. Jag vill vakna dundertidigt och smyga till köket, för att se att det ligger ett paket på bordet, som det står God jul Johanna på. Jag vill sitta och fingra på klapparna under granen. Kolla på Kalle Anka och tycka att alla små disneysnuttar är hysteriskt bra. Jag vill äta knäck och lyssna på julsånger. Jag vill gnälla över att julmat är så himla trist.

Jag vill få massa bra paket. Men samtidigt vill jag helst att päronen fixar så jag blir skuldfri.
Och snart fyller jag år också!

Kommentarer
Postat av: ELIN

Vad är det för skulder du har??

2007-12-03 @ 15:02:22
URL: http://elinsord.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0