Nya jobbprojektet


Började dagen med att cykla i motvind. Hade en mössa som var envis och inte kände sig lycklig förrän den satt ovanför öronen, efter varje försök jag gjorde för att den skulle stanna och täcka öronen. Envis var ordet.
Jag träffade Jonas hans praktikant Frida på resecentrum, och vi traskade bort mot A-huset i förhoppningar om att deras café var öppet. Det var det.
"Det bästa med A-husets café är att det nästan Aldrig är en enda människa där!"   - Jonas kärleksförklaring till cafét.
Det började bra, och var riktigt nice. Stora hörnsoffor, té & en biskvi. Och vi började snacka om jobbet, vi skrev in mig och grejer. Plötsligt vällde det in slöjbeklädda människor med gigantiska kjolar - och de tillhörande männen. Säkert 50 personer. Wow liksom. Jag och Frida tvivlade lite på Jonas ord. Men de slöjbeklädda kvinnorna med gigantiska kjolar - och de tillhörande männen försvann i princip lika snabbt som de kom. Och så var det tomt igen.
Det var ett nice place.
Och nu är jag inskriven och kommer få hem min order i slutet av veckan. Så då kan jag börja.
Min läxa är att läsa 4 kapitel i en bok, finna 30 möjliga kunder + att läsa i systemet, modulerna. På måndag ska jag träffa Jonas igen, och vi ska hämta min order och fixa lite.
Idag samlyssnade jag lite mer på Volvo, och sen fick jag produktinfo. Herregud säger jag bara. Ska Jag ha koll på massa olika Volvomodeller?  xD   När det var ca 40 min kvar av kvällen så skulle jag ringa första samtalet. Clas som jag hade medlyssnat med under kvällen fick sitta och lyssna med mig, hjälpa mig i samtalet se så att jag hamnade på rätt spår. Blev överlycklig när första samtalet var fel nr. Hjärtklappningen fanns kan jag lova. Andra samtalet........ med Clas hjälpande ord så kirrade jag en bokning. Var så himla skönt! Och sen kirrade jag en till innan kvällen var slut. Jag var nöjd. Och Larsa (coachen) var nöjd över att ha värvat in mig där! Skönt!

Imorgon ska jag hitta till ett place i Linde, där jag ska hämta nyckeln till lägenheten. Riktigt kul! Ska nog även gå mot lindeskolan och se om Gunbritt är där, så jag kan få lite noter.

Kommentarer
Postat av: Elina

Vad är det för order och va ska du göra? :)

2007-10-25 @ 11:13:17

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0