Självklarheter


Allt är så uppenbart. Givet och självklart liksom.
Tex att löven blir brunare och brunare på träden.
Att jag sätter mig här det första jag gör när jag kommer hem.
Att man blir vuxen och måste tänka på vuxenheter.

Och så dessutom, att jag blir förflyttad på jobbet. Igen.
Jag kommer bli omplacerad, och snart kommer jag ha suttit
på vartenda projekt som finns i huset.
Lämna några arbetsvänner, och lagom när jag hittat nya,
då får jag lämna dem.
Lära sig ny information just när den nuvarnade har placerat sig
i rätt fack, i hjärnan.

Idag, var första gången sen förflyttningen till försäljningen
som jag nollade. dvs, jag sålde inte en enda produkt.
Det hösttrötta självförtroendet gick inte direkt upp på plus av det.
Och imorgon, imorgon ska jag börja på ett nytt projekt.



Inte nog med att både du & du,
undermedvetet försöker få mig att må dåligt.
Jag anar signalerna,
men trots att jag ser skrapat ett hål
i den välmålade ytan, så rubbar det mig inte.
Trots att höstmörkret tar över mig, så rubbar Ni mig inte.
Det enda jag gör är att skratta inombords åt er
och skratt förlänger livet, och är roande för stunden.

Kommentarer
Postat av: Mulle

man har alltid ett val. att se det positivt och ta lärdom eller att se det negativa!

vad ska du till för projekt nu då?

2007-10-17 @ 01:56:47
URL: http://www.sannorlunda.com

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0