-

Jag vill vara djup. Jag vill vara en människa som kan många komplicerade ord & som även har förmågan att sätta in de där komplicerade orden i ett sammanhang. Men alla komplicerade ord, jag kan dem inte. Eller jag kan en del av dem, men de orden känns inte som Jag, och därför känner jag mig mest, fånig eller något liknande när jag försöker använda dem. Tyvärr.
      Jag vill vara smart. Vara bra på att tänka logiskt. Vara bra på att finna lösningar. Jag vill vara bra på att argumentera, vara så påläst inom Många olika saker, så att jag Kan argumentera. Så att jag har argument.
Men det känns som att de enda saker jag kan är att skriva & att sjunga &  att fotografera.
      Eftersom jag hela livet har älskat att läsa så är skrivandet som en självklarhet, och något jag vill göra någonting med. (Men trots all läsning är jag kass på att använda komplicerade ord.)
      Sången, är också något jag hållt på med hela livet. Och som jag också på något vis, vill göra någonting med.
      Fotografering - jag har ett fotografiskt bildtänkande och det är jag jävligt glad för. Dock är vissa av bildideérna svåra att genomföra, och jag är rädd att de aldrig kommer bli av.
      Jag måste bli bättre på saker. Bättre på att argumentera. Detta ska jag bli bättre på genom att läsa mer. Läsa allt. Läsa om sånt som intresserar mig, men även om sånt som inte intresserar mig.
      Jag måste bli bättre på att använda mig av ord som jag vill använda, detta genom att använda dem trots att jag är rädd för dem. Jag ska slå upp orden i ordböcker och bli säker på dess innebörd.
      Jag måste bli bättre på att analysera. Texter. Fotografier. Människor. Detta genom att tänka mer på småsaker i själva helheten. Leta efter dem, söka, gräva. Jag ska prata mer, ge av mig själv för att lättare få ta del av andra.
      Jag måste bli bättre på utförandet. Se till att genomföra saker. Inte bara avvakta och skjuta fram allt. Jag ska se till att göra saker jag vill göra!


JAG SKA ÄNDRA MIG, när det gäller saker och ting!
ja .

Kommentarer
Postat av: Eliin

Det är bra det! Imorgon är det ny vecka, då är det dags!

2007-09-09 @ 10:53:01
URL: http://elinsord.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0