Ett tidsfördriv (att dö för!?)

Fick ett litet klagomål från en läsare, om att jag var dålig på att uppdatera. ;) Så jag tänkte göra ett försök.
Anledningen till att jag inte uppdaterat är att det inte hänt så mycket under dessa tomma dagar. De har mest flutit på som vanligt. Lite existerande. Slappande. Och dylikt.
Men nu kör jag så det ryker!

Startar väl med gårdagen. Och den började med lite sovmorgon, för jag skulle åka med Jenna till jobbet. Plockade upp Johanna & Markus vid svampen. Sen var vi vid jobbet på få minuter.
Bestämde mig för att börja jobba in lite timmar. Såna timmar då jag varit lite sjuk - men bestämt mig för att det nog egentligen varit värre, bara för att vädret varit mindre lockande. Räknade nämligen lite på lönen igår. Och det låg på en allt för låg siffa. Så här ska jobbas. Jobbade 09-18 igår. Ska göra det resten av veckan, och nästa vecka. Hårt liv. Smärta. Dryghet. Men LITE mer pengar!
Det gläder mig att vi har funnit ett tidsfördriv (att dö för, för att citera Kent, right!?) på jobbet. Eller, de andra fann det väl redan förra veckan eller något, men då orkade jag inte. Förra veckan var rent allmänt - ganska fel. Men nu, nu jävlar. Skriva långa konversationer - brev - på lappar, som vi knövlar ihop till en boll som vi låter flyga genom luften för att sedan hamna i händerna på rätt person! Sedan invänta svar. Det är ett tidsfördriv som jag gillar. Ett tidsfördriv som faktiskt fördriver tid. Till skillnad från att läsa extremt tråkiga nyheter på NA.se.
Efter jobbet dumpades Johanna & Markus av vid svampen, och jag och Jenna åkte vidare. Vi dundrade på musik med hög volym och satt där och fulsjöng Gloria Gaynors "I will survive" och massa extremt tilltuffsade versioner av låtar. Skönt var det. Och kul!
Ungefär en mil innan jag skulle gå av stod regnet som spön i backen. Överlycklig blev jag...inte! Blev deprimerad över hur blöt jag skulle bli. Men, tack och lov så slutade det regna strax innan jag tog min cykel och trampade hemåt, upp för backarna.


Dagen idag började med att jag blev upplockad av Jenna. Vi Njöt av Ewan McGregors stämma i Moulin Rouge låtar. (Vilken man alltså. Jag säger bara det. En sån skulle man ha. Som sjunger med en stämma som får kroppshåret att resa sig, everywhere!) Och så sjöng vi till James Blunts smöriga låtar. Väl framme vid svampen skulle Jenna ta av oljelocket och fylla på olja, hon fick dock inte av locket. Som tur var så stod det tre bilkillar vid bilen intill. (en vit volvo. VOLVO, vad annars?!?) Extrema bilkillar, jag menar det. Alla tre stod och glodde ner i motorhuven, en hade en alldeles för böjd kepsskärm. (Kännetecknet för FORDON you know..). Hon hojtade dit en av dem, som inte heller han lyckades få av locket.
"Hörrni, kom och kolla på det här...!" Helt impad över att det var ett annorlunda oljelock. Totalt wicked. Alla tre stod plötsligt och glodde ner i motorhuven på Jennas bil. Men sen återgick de tack och lov till sin bil. Ihk. Bilnördar är inte alltid de hetaste. Inte de tre i alla fall :)
Jobbet idag bestod av lappar som flög i luften. Tedrickande. Struntsnack. Trötta människor som förvandlades till rena energiknippet efter LITE för mycket coffee ;) Skratt. Allt för kletig panpizza. Utspillt te. Alla saker är inte värda att skriva längre om. MEN - utspillt te, var klockrent. Och det roade en lång stund. Rosita bjöd Fredrik på te, och sen ställde de ifrån sig sina muggar på bordet. Pga glädje började Rosita pilla Fredrik i håret, och han viftade plötsligt till med handen. Hoppsan... Ena temuggen stod plötsligt inte så stabilt längre. Lite te rann ut på bordet. Mycket te rann ner på golvet. Det var ett sant nöje att se Rosita & Fredrik krypa runt på golvet och torka upp med papper. Jag och Markus satt mest och skrattade, kul var det (; Jag är rätt glad att jag satt så som jag satt, om jag suttit som reglerna säger att man SKA sitta på en stol, då hade jag nog fått ruskigt varmt vatten på mig, ganska mycket sådant också. Sen råkade vi visst dra över lite på rasten också. Sånt är så skönt!
Jag & Rosita tror att en människa börjat bli lite mänsklig. Han visar lite tendenser på att i alla fall vara på väg.
Efter jobbet drog jag iväg och väntade på Alex vid resecentrum. Givetvis kom den där gubben med hål Genom tanden gående. Snabbt upp med telefonen och ringa ett samtal. Jag tänker Inte riskera att han börjar prata med mig igen. Han äcklar mig, totalt. Och lär ju vara skapliga pedofilen. Usch!
Tyckte mig skymta Dino, men han svarade inte när jag ringde. (Men det var han, jag ringde honom sedan och vi sade hej och så vid resecentrum!)
Jag och Alex drog iväg, visste inte var vi skulle. Men hamnade på Glada Grodan. Hans initiativ, Jag var helt lost, visste knappt var det låg, kände mig som en nykomling i Örebro. Pinsamt ;) De hade hallonpaj på Glada Grodan. Det var ju givet att jag tog den. Jag och hallon för er som inte vet... Hallon är en Drog för mig. En drog på riktigt! Trevligt snack - längre än sist! Jag gillart. Alex är en lättpratad människa som är kul att snacka med, verkligen! :D Och som sprider glädje! Vattenpipa & vin styrs. Fan vad gött!  :)
Sist ut för idag - men inte minst - träffade Jerker på bussen. Han är så skön! Och han var så tjusigt klädd! Roande samtal även där. Busskamrat! Kanonbra!


Nu är det sömn som gäller.
Har lagt ut annons om lägenhet, på NAs hemsida, kommer även dyka upp i tidningen nästa vecka! :)
Nu jävlar är det dags. Jag måste flytta! :)
Örebro kallar på mig.

Godnatt! :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Så du och Dino är inte "du och Dino"??.. Eller fattar jag inget? :D

2007-09-19 @ 19:45:29
URL: http://elinsord.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0