Varför - och förklaringar

Varför blir fågelbajs så oerhört halt när det regnat på det? Jag vet inte hur många gånger jag har skyndat över järntorget för att hinna till bussen, och där vid ena sidan av torget - varit nära att halka omkull. Och varför har jag varit nära att halka omkull? Jo, för att det varit fullt med blött fågelbajs där. Det är fan som såpa. Hälen glider iväg och man famlar i luften för att inte falla handlöst mot marken. Hur idiotiskt lär inte det se ut från ovetandes synvinkel. De som inte vet att det brukar sitta fåglar i just det trädet & att dessa fåglar skiter på marken nedanför trädet. Och att bajset blir blött när det regnar. Och i och med att det blir blött, blir det halt som tusan. De som inte vet det lär ha jävligt kul åt mig. Well, jag har inte ramlat någon gång än så länge!
Varför står min kroppstemperatur stilla på typ - 30 grader? Jag klagar alltid på att jag fryser. Det finns flera anledningar till det.  1. utan att det ens hunnit existera värme & sommar i år, så har en extrem kyla tagit över världen. Och varje morgon cyklar jag till bussen kl 06.50. Det är morgon - luften har inte hunnit värmas upp Alls, och jag har fel typ av kläder på mig. (Nu harjag dock börjat med vinterjackan!) Orsak nr 2 är att jobbet har bytt lokaler. Och det är något fel någonstans, på något vis (fattar inte vad människorna snackar om!) Så värmen kommer inte riktigt igång ordentligt. Den sprids inte så som den ska, och de tycks vägra sätta på de vanliga hederliga elementen, av någon idiotisk anledning. Antagligen för att de vill att vi ska frysa ihjäl, kanske tror de att vi presterar bättre då? Att vi håller oss vakna... Jag tinar aldrig riktigt upp. Förutom möjligtvis på nätterna. Men jag får aldrig riktigt känna hur det känns att inte frysa - för på nätterna sover jag.
Varför kommer senhösten långt innan sommaren ens hunnit existera? För att världen fan inte kan må bra längre. Allt är förskjutet / påskyndat. Allt är helt enkelt en salig röra. Det där som kallas gud. Det som styr över saker och ting här nere på jorden. Han kan fan inte planera så bra. Eller så Är det helt enkelt så att det som kallas gud inte riktigt finns. Och allt är människornas fel. Växthuseffekten har tagit över allt totalt och kör sitt eget race. Förmodligen kommer inte snön förrän i februari - mars. Och sen kommer inte sommaren förrän i oktober. Våren kommer inte existera utan snön kommer försvinna pga att det plötsligt blir 40 grader varmt ute. Logiken i allt kommer försvinna för att vi har låtit miljöförstörelsen gå så jävla långt!
Varför blir jag lätt så rastlös? De har stängt av internet på jobbet. Spärrat alla sidor, förutom de sidor som företaget arbetar med. Tex, Viasat, Comhem, Na, Sydsvenska, Hitta.se. Jag finner inte innehållet på dessa sidor som något så oerhört stimulerande och spännande läsning. + att jag dessutom är så dum så att jag läser Nerikes Allehanda hemma på morgonen, under den tiden då jag äter min rostade macka med smör. Bristen på internet har gjort att jag blir rastlös. Jag hatar att stirra in i skärmen och se Loxysoft "ladda" samtal. Jag hatar att sitta och glo in i skärmen i 2-3 minuter. Jag hatar att bara sitta! Jag rotar runt i väskan efter något spännande. Men efter att ha rotat runt i väskan ca 7 ggr finner jag inte heller det som något stimulerande. Jag får en tidning av en arbetskamrat. Slukar snabbt det som står. Snabbt? Varför då? Längtar tillbaka till rastlösheten kanske? Fan. Försöker föra en konversation med de andra. Men inte så himla lätt när var och en plötsligt avbryts av ett samtal / telefonsvarare. Sitter och trummar med fingrarna i bordet. Rätar till luggen. Kollar på klockan. Trycker konstant på en bläckpenna en stund. Tar av mig skon för att sedan sätta på mig den igen - direkt. Ritar lite i paint men kommer på att jag är kass, och stänger genast ner mitt konstverk. Rastlösheten på jobbet har gjort att jag inte heller hemma kan sitta still utan att göra något. När jag pratar i hemtelefonen sitter jag och slänger med mobiltelefonen. Kladdar lite med en blyertspenna. Slänger upp kudden i luften. Fan, arbetsskada i hög grad.


Fler varför med förklaringar kommer, när jag väl lyckats klurat ut dem.
Imorgon tatuerar jag mig. Hur fan ska jag lyckas hålla tankarna i styr?
Hindra mig själv från att tänka på att det gör ontontont...!?

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0