Höjdskräck

Jag satt på Tobbes axlar idag, för att få ner taklampan i gamla lägenheten. Jag var placerad där i brist på något att stå på och sådär. Det var troligtvis det mest traumatiska jag gjort tillsammans med Tobbe. Jag är livrädd för höjder när jag inte har någonstans att hålla i mig, och jag skrattade av rädsla, gav ifrån mig små skrik och blev helt tårögd.
Vi fick inte ner lampan.

Efter lite städning och sådär begav vi oss mot IKEA, Jysk, Lågprisvaruhuset & Coop. Klädförvaring inhandlades. Galgar, duschdraperi, papperskorg, skärbrädor, tillbringare... + mycket smått och gott. Och det kändes helt enkelt jättebra. Dessutom känns det som att vi på ynka två dagar har fått jättefin ordning.

Kontraktet som jag hållit tyst om att jag tappat bort - (Varit livrädd, idiotförklarat mig själv....) - Tobbe hittade det idag, och jag blev så lättad. Jag är honom evigt tacksam och upprepade ett antal gånger hur bra han är. Det hade känts som total idioti att ställa frågan hos hyresvärden. "Kan jag få skriva på ett nytt kontrakt? Jag har tappat bort det jag har." Herregud! Jag måste sluta vara så tankspridd och virrig, det är så lätt att tappa bort saker i såna tillstånd.

Jag ska få gratis tapeter till alla rummen, men måste tapetsera om själv. Men, det är det värt för tapeterna i rummet är relativt snuskiga + massa onödiga hål and stuff. Det kommer bli underbart fint här. Jag trivs redan. Saknar dock soffa!


Mat idag:  Chicken nuggets & strips + rydbergs bearnaisesås.
Dryck:        Coca cola med lime & is. (sugrör, m m m!)

Kommentarer
Postat av: Elin frågar

Eh, hade du typ ingenting i din förra lägenhet eller..? :) "papperskorg, duschdraperi, skärbrädor, galgar"

2008-04-28 @ 17:50:36
URL: http://detweiler.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0