Jag är inte vän med Lidl

Arbetsintervju kl 10.00. Jag är där ca 09.50 och blir insläppt i det risigaste personalrum jag någonsin skådat. Jag blir insläppt där med orden "Louise kommer snart!"  Fine tänker jag, sätter mig till rätta på en obekväm stol i trä. Kl 10.00 kommer hon som släppte in mig och säger att Lousie ringde och sa att hon kommer om 2-3 minuter. 5-6 minuter senare öppnas dörren och en blond kvinna med stor näsa och flygigt hår kliver in och ursäktar sig. Jag tar i hand, presenterar mig och säger att det såklart inte är någon fara. (JO, det är det!) Intervjun tog fart. Dvs de bad mig berätta om mig själv, and thats it. Sen berättade dem om Lidl. Sammanlagt tog det 5 minuter. Och det var en usel intervju. Dem gav ett riktigt uselt intryck när personen som ska intervjua kommer flera minuter för sent. Och dessutom - ett risigt och äckligt personalrum.

+ saker jag hört från olika håll. tex att kvinnor får avdrag på lönen vid för många toalettbesök - tex under mensperioder. Vad är det för puckon tänker man då?

Jag är inte så himla pepp på att jobba där. Inte alls faktiskt. Dessutom behöver jag faktiskt heltid, eller i alla fall nästan. Det här var bara deltid.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men ta det inte då?? Herregud.

2008-04-25 @ 11:24:11
URL: http://detweiler.blogg.se
Postat av: mulin

Jag hörde också det där om tjejer och mensen. Kvinnliga arbetare var typ tvugna att ha ett rött band runt armen när de hade mens och fick där med gå på toa lite oftare än andra.

2008-04-25 @ 13:31:53
URL: http://apoetry.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0