Som en usel komedi

Min dag, eller i alla fall min förmiddag var som en usel komedi.

Började lite charmigt med att jag skulle värma en pan-pizza åt Tobbe för att han skulle stå ut att jobba under dagen. Jag öppnar frysen och tycker köttet som ligger där i en påse plötsligt ser väldigt, väldigt tinat ut, så jag lyfter på påsen och det droppar blodigt vatten. Och köttbitarna ÄR mjuka. Direkt börjar jag känna på allt annat i frysen. Allt är mjukt. Hamburgarna sladdriga, panpizzorna sladdriga, glassen smält - med ett spår lämnat efter sig på ishyllan. Jaha. Vad gör man? Jag ropade på Tobbe och han kom och kollade på misären. Slår en signal till bovärden - för lite passande sådär, så skulle han komma hit idag för att göra en flyttbesiktning av lägenheten. Men honom fick jag inte tag i. Tobbe sa åt mig att flytta alla frysgrejer till kylen, så att de i alla fall låg där det var lite kyla. Så välfylld har min kyl aldrig varit. Nog för att den pga shopping på Willys häromdagen var relativt fylld. Men nu, detta var rekord. Well, jag torkade alla vattentäckta förpackningar på en handduk och la dem sedan i en påse som jag lade i kylen. Ringde mamma för att klaga lite och ha mig. När jag avslutat samtalet med henne letar jag fram bruksanvisningen till kyl & frys. Ser att det finns en knapp i kylen som ska vara intryckt för att frysen ska vara igång. Wtf?! Den knappen kommer man knappast åt av misstag! No way!


Bild tagen in i mitt kylskåp,
i morse.

image45




I övrigt fick jag deklarationen. Ska JAG deklarera? Herregud. Men positivt var det. I maj / juni får jag tillbaka 3653 kronor. Lovely!

Det blev hastigt morgonfix och hårsprayen var slut. Var klockan elva eller var den tolv? Klockorna sa olika och stressen steg. Osnygg blev jag och ansiktet kändes fruktansvärt avlångt! Men iväg kom vi tillslut. (Klockan var tolv. Och Tobbe började tolv...)  på med skor, jacka, fram med paraply. Regnet vräkte ner. Men jag kunde inte riktgit låta bli att gå och flina, för alla små händelser kändes som plockat ur en usel komedi. En komedi där allting är en enda smet, och allting går fel!

Men det är skönt att veta, att oavsett vad, så har vi alltid varandra.
Jag och Tobbe!


Träffade Anna på myrorna. Råkade köpa tre böcker.
På pressbyrån råkade jag även köpa en trisslott. Ty det enda som varit positivt under dagen var ju det där med pengar. Och ta mig tusan - 25 kronor vann jag på den lilla lotten!  Borde rusa till statoil och lösa in den idag, för gör jag det imorgon vinner jag garanterat inget... Men - det regnar :/


Nu ska jag spela sims, och sakna tobbe! 


Kommentarer
Postat av: Natta

hahaha akta så att du inte smular ner bara, då blir det ju bara mer städning ;D

ska också få pengar tillbaka :D underbar vad man gillar skatteverket haha

2008-04-09 @ 17:51:57
URL: http://naaatha.blogg.se
Postat av: mulin

Nu fattar jag varför din kyl var så välfylld!

2008-04-09 @ 18:13:24
URL: http://apoetry.blogg.se
Postat av: Natta

haha det säger jag inte men mycket :D

2008-04-09 @ 23:00:04
URL: http://naaatha.blogg.se
Postat av: ErIca

Tack för komplimangen i bloggen, rara Johanna!

Beklagar det som hände med din stackars frys imorse hoppas den håller sig igång i fortsättningen :P

2008-04-09 @ 23:44:01
URL: http://behindtheblueeyes.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0