Städa och dricka saft

Jag har påbörjat städningen inför flytten. Uhf. Det är tungt.
Jag har gnuggat på spisen i evigheter, och på kaklet ovanför.
(Tobbe hade kul åt mig den gången jag pekade på kaklet
och frågade "är det där kakel??".)
Det är flottfläckar som sitter stenhårt, mina armar kommer
växa enormt mycket under städningen. Ska gnugga lite till, sen
torka golvet där spisen stod - jag har dragit fram den, tamigfan.

När solen dyker upp på min balkong ger jag upp städandet för
idag. Tror jag. Min kropp måste ju få lite färg också. Och jag har
ju fram till torsdag på mig att städa. Egentligen.

Imorgon får jag nyckeln till nya lägenheten. Imorgon börjar vi
flytta dit lite saker på eftermiddagen. Imorgon äter vi i nya lägenheten
för första gången.
På söndag töms den här lägenheten totalt på möbler. Snart är
den ett minne blott.

Nu ska jag dricka saft, lyssna på Regina Spektor och städa!

Vad gör ni idag?

Kommentarer
Postat av: mulin

Ja, det är helt sinnessjukt.

Jag vet inte riktigt hur ljust jag vill ha. Ungefär så att det blir som min vanliga, riktiga hårfärg. Den har inte synts på flera år så.. :)

2008-04-25 @ 13:41:58
URL: http://apoetry.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0