Jobb, ätande, åkande, bröllop

Idag startade jag dagen med att gå upp kl 05 för att sedan börja jobba kl 06 och det var inte alls särskilt motiverande. 40 graders värme i maskinrummet där jag befann mig, och sen stå vid samma maskin som jag stått vid hela veckan --- stel i nacken, väldigt stel! Men jag jobbade bara till 11, så dagen kändes inte så förjävlig ändå, och det blir himla fint när lönen kommer.
Efter jobbet åkte jag och T till Maxi för att handla. Handlade lite mat till våran 6 månaders dag imorgon, så antingen blir det some kind of potatis, fläskfilé och bea-sås, eller så blir det att vi äter ute / hämtar på något gott ställe. Det beror lite på vad vi är sugna på.
När vi varit och handlat traskade jag iväg till min moster, eftersom mormor är på besök i stan. Och så umgicks jag med dem, åt kyckling, åkte och letade ny jacka till mormor, åkte upp i Svampen... Sen gick jag hem och diskade och kollade när T gjorde sig klar för fest ikväll, och när han gått blev jag bjuden till min moster igen för kvällsmat. Det slutade med att vi åkte ut till Rynninge idag igen, och promenerade ut mot Rävgången - Hjälmaren. Det är nog väldigt fint att fota där över sjön, om molnen är tillräckligt dramatiska... Spännande, ska kollas upp! Vi åkte sen en sväng mot Naturens hus, inkräktade lite på något bröllop för att komma till utställningen, som var öppen trots att det var en tillställning där, så vi tog oss friheten.

Nu sitter jag här. Är trött i mängd så funderar på att slå på någon film, eller ett avsnitt av OC och sen slumra in. Vore så skönt att sova ut ordentligt. För på måndag börjar ju en ny jobbvecka igen.

Kommentarer
Postat av: mulin

Ja, det är lite surt. Men jag tror inte att det kommer bli utsålt, det blir typ aldrig det på sommarturnéer, mer än i Sthlm. Men ja... :S



2008-08-03 @ 11:45:11
URL: http://apoetry.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0