Det handlar om att sjunga

Idag åkte jag till Lindesberg och sjöng. Det fixade sig med transportsätt, så jag kom dit i tid. Och det var helt underbart att sjunga, jag älskar verkligen det. Jag blir så lugn och harmonisk i hela kroppen när jag använder min röst och kropp på det sätt man gör då man sjunger. Jag liksom, går och ler och känner mig alldeles lätt efteråt. Lite samma känsla är det då jag fotat med lyckat resultat.

Vi sjöng luciasånger, och pratade om körresan. Det blir Salzburg i år, och troligtvis billigt. I maj. Jag längtar redan! Det blir jag och Sofia - det självklara liksom. Det blir att göra de där underbara uppvärmningsövningarna med proffessor Erich Wildt - det är internt, så få vet vad jag pratar om, men kul är det. Väldigt kul!


Här kommer en bild där jag går omkring på skolområdet, innan klockan blev dags i morse. Ser ni vänner - dessa tjusiga tegelbyggnader som vi jämförde med ett koncentrationsläger. Det finns både bra och dåliga minnen. Ibland saknar jag verkligen gymnasietiden, bara för att allt var så enkelt då. Men, samtidigt trivs jag ändå väldigt bra med tillvaron som den är nu.


Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0