Blod & idioti

och universitetetsgrejer snurrar runt i kroppen, som att den är en abstrakt narkotikahundnos som utforskar varenda del av kroppen på något vänster. det har kommit en period då jag känner mig rätt kass och mest av allt tänker att JAG inte kan klara det här, att det liksom är för vuxet för mig. idioti. klart jag klarar det!? av någon anledning har mitt tandkött börjat blöda. är det någon som vet varför? jag ska testa att kombinera tandborstningen med tandtråd (om jag hittar den), tandpetare och mitt kära listerine. för jag vill inte gå till tandläkaren, jag fyller ju 20 i år, så det skulle kosta en illaluktande förmögenhet. en sådan förmögenhet som jag vill ha till annat! men tips och ideer för ett välmående tandkött tas emot, med värme.

Kommentarer
Postat av: nilo

ja det blöder för att det är inflammerat. det du ska göra då är precis som du säger, använd tandtråd ordentligt (och kom ihåg att du ska in under tandköttskanten någon eller några mm), borsta tänderna sen, och använd munskölj efter det. i början kommer du blöda när du använder tandtråden och sen kommer det gå över när inflammationen har lagt sig.

2008-02-07 @ 23:20:34
URL: http://nilossecret.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0