"Haikupikku" och lite mer godsaker

Att dela upp en vanlig mening (tror du ja!) i flera syntaktiska meningar. Det är där den allra största svårigheten ligger. När man väl har gjort det - då är det någorlunda enkelt att dela upp meningarna i satsdelar och att sätta in i satsschemat. Jag hoppas bara att det går bra imorgon, jag är nervös. Men choklad är köpt, coca cola är köpt, tepåsar framlagda, en kurskamrat tar med en termos med tevatten. Nu är det bara pannkakorna som ska stekas.

Jag tog en snabb fika med Alex idag efter lektionen. Bara en te och lite allmänt prat. Alla borde ha en vän som Alex. Så himla skön att snacka med. Ventilera saker och få perspektiv på saker. Idag fick jag tex lite ytterligare klarhet i några av termerna inför imorgon.


Dagens citat och storyn bakom.
Ulf frågade i vad för slags litteratur som interjektioner förekommer.. och då sa en kurskamrat "Haikudikter". Mulin hörde inte riktigt vad han sa. Så sekunden efter att han har sagt "haikudikter" hör jag en viskning bredvid mig, från mulin. "Haikupikku".
Så, dagens citat är alltså, kort och gott, "Haikupikku".
Vilket mycket väl kan varit det bästa, på länge!


...och så lite mellanstadiefnitter vid gruppdiskussionen när vi råkade glida över på lärarens ständiga snack om bearnaisesås. Kul att han kommer och går förbi - utan att vi sett att han var på gång. Undrar hur mycket han hörde!? Jag var livrädd hela lektionen för att han skulle säga något om den där stackars "bearnaisesåsen" och sedan kolla konstigt på oss. Men det var en lektion fri från bearnaisesås.


__

Tobbis. Jag blir ju orolig för dig.
Jag borde hindra dig från att jobba på det där lagret...
I love you!

Kommentarer
Postat av: mulin

Haha, alltså det var längesen jag skrattade så mycket som när jag såg Ulf komma gåendes precis när Anne-Marie skrek det där om han och såsen! Haha! Som sagt, mellanstadieflickor.

2008-02-21 @ 16:36:16
URL: http://mvp.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0