Vårkänsla (?)

När man ser en geting ligga död på
asfalten. Ska man tolka det som ett
vårtecken då?

Jag tror att jag bestämde mig för att
jag skulle göra det. Kombinerat med
solen som vissa stunder värmde på
ryggen, en kaffekyss i centralparken,
skinnjacka utan något tecken på att
man ska börja skaka av köld, kvittrande
fåglar på morgonkvisten och en klarblå
himmel som det första man ser - när
man slår upp ögonen.

Visst. Det är kallt på nätterna och
midsommarnattskyssar är fortfarande
en avlägsen grej. Men det är ju på god
väg i alla fall. Alla hjärtans dag - kyssar
och gula kyssar i påsk måste ju också
hinnas med.

Jag röstar för feeling av vår.
Håller ni med?

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0