Budget för min vår


Med studiemedel har man en "inkomst" på ca 7500 kr.
Jag har lagt upp en liten budget som jag ska försöka följa någorlunda.


Hyra: 3200 kr (i maj kommer jag få en billigare!)
El: 393 kr (en gång var tredje månad)
Bredband: 199 kr (eller 0)
Mat: ca 1000 kr
Telefoni: 400 kr
Nöjen: 500 kr (om det går att hålla det nere såpass...)
Kurslitteratur: 500 kr (låna från folk is the shit!)

                                             Summa:            5929 kr
                                             kvar blir:             1571 kr

De här 1571 kronorna ska ta mig fan lyckas sparas!


Sökning av sommarjobb ska påbörjas inom kort, några ideer finns, men dem nämner jag inte nu!
Jag ska panta alla mina jävla flaskor.
Jag ska spara alla småpengar jag får i en liten burk, och sen gå och växla.
Sälja lite småstuff på tradera eller dylikt!
Ge mig spartips. Jag behöver dem!


Jag och mulin har kollat runt nu. Det lutar åt att det blir Spanien. Och tänk om vi kan vara bortresta en månad! TÄNK, vad underbart! Hyra ett hus någonstans kanske. Bara vara, och leva livet!


Dagen blev bra. Jag har lämnat in min CSN ansökan. Så nu går jag bara och väntar på besked därifrån, det lär väl inte ta många dagar?

Jag och mulin lagade mat också. Någon slags quorngryta som vi kom på själva. Blandade i vitlök, bambuskott, ananas, cremefraiche med vitlökssmak, lite salt, citronpeppar & curry. Till det åt vi jasmineris och gurka+tomat. Hur gott som helst.
Varför är det så himla mycket roligare att laga mat och äta Med någon, än att stå i köket själv?

image25




Nu ska jag kika på Just like heaven eller Little children.
Uppdatering kanske följer!

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0