Dagens skratt!


Jag fikade med Tobbe idag.
Tobbe är killen som skämtar om allting och jag skrattar för att vissa grejer bara är så dumma! (Men vissa grejer är riktigt roliga också). Han är killen som anser att kaffe är det bästa som finns, och att bambuskott är äckliga för att de liksom halkar ner i halsen pga sin halhet. (Han har aldrig smakat bambuskott...) Tobbe är killen som jobbar på Needle Demon och killen som röker.

Det var en himla trevlig fika, verkligen! En chailatte för min del. Vi pratade tex om bambuskott och svamp. Och så pratade vi om noveller och om tatueringar & piercingar.
Vi skrattade och var bittra. Och vi insåg att mina reflexer knappt existerar på vissa plan.

Det som var ungefär klockrenast var när vi gick ifrån Farbror Melkers, och bort mot Ica. Tobbe rökte lite, och så traskade vi förbi ett par tanter som var mitt uppe i ett samtal.
"...en såndär fruktansvärd hosta som alla rökare har!"
JUST då gick vi förbi, tobbe med ciggen väl synlig. Och jag börjar skaka av skratt...
"Oj..."  hör man då från tanterna. Ett oj som är följt av lite nervöst fnitter.
Bara för att stärka det där tanterna som om rökares fruktansvärda hosta - så hostade tobbe till, lite sådär extra tillgjort!
Och oj. OJ vad jag hade kul åt hela grejen liksom.
Så ironiskt att vi skulle gå förbi exakt då. Och det där oj:et, så snyggt. Så bra! Mer sånhär humor till världen tack!

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0