Jag är bortblåst

Jag har blåst bort idag, vinden har liksom inte retats med luggen litegrann, den har ryckt och slitit i luggen, i armarna, i benen. Den har tagit i lite extra kraftigt och liksom hindrat en från att gå framåt. Om jag ska vara helt ärlig så gick jag med överkroppen smått böjd och huvudet framåt, kämpade mot vinden. Det såg nog idiotiskt ut, på riktigt. Men framåt kom jag, och flinade gjorde jag. Stundtals skrattade jag nästan högt, vilket kändes väldigt dumt när jag gick själv, så jag ringde charlotte. Det var kul att kolla på folk idag, för alla såg lika idiotiska ut som jag kände mig. Folk som cyklade fick ta i av alla krafter - utan att riktigt komma någonstans, det var snarare så att de rullade bakåt idag.

Jag köpte tre tavlor av anna idag. Sen traskade jag även in på Clas Ohlsson och köpte en blender - nåt mixerliknande. Efter det traskade jag in på Ica och köpte banan, vindruvor & hallon. Sen gick jag hem, började med att steka pannkakor och jag kan grejen nu, de blev riktigt bra och goda! Som efterrätt (lite senare) gjorde jag en smoothie. Hur gott som helst. Verkligen! Jag kommer leva på smoothies. Kommer bli den ständiga frukosten / lunchen / middagen. När jag inte riktigt orkar göra någonting annat.

20års festen blev inte riktigt av. Huvudvärk och illamående. Kul när man framåt kvällen - när huvudvärken fortfarande ligger som en hinna i hela huvudet - måste vrida upp volymen på musiken för att slippa höra grannen ha sex. Underbart.
Jag har mest suttit här och glott rätt fram på ingenting. Städat lite smått. Diskat lite - men mitt diskställ är ju så minimalt.... Jag har blivit irriterad på pappa; "Ska vi ta med cykelhjälmen också när vi kommer på söndag?". Han var seriös. Nej pappa, jag tänker INTE ha cykelhjälm i Örebro. Inte alls!

Nu ska jag skriva brev. Till Sötfia & Jenny. De har fått vänta allt för länge...

Kommentarer
Postat av: felicia

jag såg dig när du kämpade i vinden, du var söt!

2008-01-26 @ 00:14:01
URL: http://noyes.blogg.se
Postat av: mulin

Hihi, vad gulligt: "Ska jag ta med cykelhjälmen?"

2008-01-26 @ 12:39:27
URL: http://mvp.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0