Om nyårskvällen


Nyår var en enda röra skulle man kunna säga. Men som tur var var det en rolig och glädjefylld röra.
God mat och gott sällskap, i kombination med gott vin, singstar & vattenpipa. Kan det bli misslyckat?
Lite bilder från nyår går att se här för er som inte redan sett.

Kan även nämna att vi traskade upp på stan för att kolla på färgexplosionerna, jag gillar fyrverkerier faktiskt (om det bara inte var så att de exploderade med så högt ljud, dagen efter kändes det som att jag hade fluffiga kuddar i öronen!) När vi sedan gick hemåt efter att ha armbågat oss genom folkmassan vid järntorget och efter att min gamla granne som jag lekte med när jag var liten - hälsade på mig och stämningen blev underlig (jag mindes inte ens hans bror, som visst var äldre än honom. pinsamt johanna, pinsamt!) - då gick vi hem till mig igen. Under den promenaden önskade vi Gott nytt år till alla vi mötte, och alla som gick om oss.

Vi önskade gott nytt år till en snubbe - med väldigt mycket skägg och en orange turban på skallen - och hans fru, vilka tycktes ha satsat på ett nyårsgräl. Han gav oss en kindpuss, och jag vet inte riktigt vad jag skulle tycka om det. Jag gnuggade bort den med vanten, för han luktade inte så gott. Vi gick om dem sen igen, då tjoade han på oss och vi stannade. Då bad han oss krama hans fru. Jaha? Vi gjorde det, han tyckte då att vi var så snälla så vi fick varsin kindpuss till, sen gav han en smällande puss på sin frus mun. Tänk, vi kanske räddade ett förhållande med vårat glädjefyllda Gott nytt år - önskande.

Jag försökte ringa hela världen för att önska gott nytt år, dock verkade det inte vara många som ville prata med mig.
Jag körde ett tidigt uppvaknande. 07.36 kollade jag på klockan och suckade djupt. Idiotförklaraing till mig själv. När nästan 4 timmar hade gått och min vän vaknade. Då hade jag hunnit ta ett varmt bad, jag hade hunnit städa undan alla flaskor och burkar, jag hade hunnit diska, jag hade hunnit sitta här... och jag hade hunnit med att känna huvudet pulsera, och ligga uttråkad i sängen!

MAX-frulle, och sen var huvudvärken borta. I några timmar. Senare kom en annan slags huvudvärk till mig. En som inte alls kändes som bakisfasoner!


Min nyårsafton var rolig. En utav de bästa på länge faktiskt! :)

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0