Stringbärande hårdrockare

Har ni tänkt på att en liten del av årets förändring sker när man beslutar sig för att gå en annan väg än den gamla vanliga när man tex ska upp till stan? Det är då, när man går den vägen - det är då man kan inse att "där, skulle jag kunna tänka mig att bo". Förändring sker hela tiden, varje år är något annorlunda än året innan. Men jag pratar om stora grejer, som att ta tag i sig själv. Våga göra det man själv vill, våga säga ifrån när det är något man faktiskt inte ÄR sugen på. Våga testa nya saker. Och göra saker som man mår bra av, göra saker som gläder andra. Tillsammans med sunt förnuft och min kalender, så ska mitt 2008 bli förändringens år. Och tillsammans med mulin. Vi ska bli bättre, tillsammans!


Jag umgicks med mulin idag. Det innebar drömmar om pengar när vi traskade runt inne på HM. En svag besvikelse över att det inte fanns frusna hallon&blåbär-i-ett att köpa på ICA. Kladdkaksbak och vispgräddsvispande. Ätande & frossande, och Eternal sunshine of the spotless mind. Vattenpipa och prat med dov, rökfylld röst. Vackra bilder. Prat om sommaren och om alla parker vi ska befinna oss i tillsammans med vattenpipa och engångsgrillar. Tubtoppar och vitt vin. Sena kvällar och nätter, på filtar som inte bryr sig om fukt. Och resan med sol såklart! Kanske solskyddsfaktor 15.
Promenad upp till stan (vi tog en annan väg än vi brukar - förändringsfaktor 10), drömmar om att jobba på posten och sortera paket och brev. Vi gick förbi Melkers, och vi kunde inte riktigt motstå det. Så mulin fick en kaffe av mig, och jag tog Melkers specialte - jordgubb/grädde. Universitetsprat och nyfikenhet.


Det värsta som liksom gav oss en chock.
Hårdrockaren (långt hår i tofs och långt skägg. svarta byxor och allmänt hård ni vet...) utan former, som hade stringkalsonger. Chock i allra högsta grad, dessutom framkallade det skratt och undringar. Oerhört oväntat. Jag trodde faktiskt inte att killar gick omkring med string till vardags. Trodde mer att det var en sån grej att vissa flickvänner tänder på det - så de har det när de vill ha det lite extra trevligt en kväll. Alternativt om de strippar på någon strippklubb eller dylikt. Men jag hade väl fel kanske, vad vet egentligen jag? Kanske är det 6 av 10 killar som dagligen använder string?
Well, jag tänder i alla fall inte på det. Och jag var verkligen inte beredd på att den där snubben skulle ha det, "hemligheter" kan träda fram när folk böjer sig framåt.



Klockren dag
och mulin.
Du är en oerhört värdefull vän!

Kommentarer
Postat av: mulin

Mitt blogginlägg känns så fjuttigt när jag läser ditt. Du beskriver det så bra. Du är också en värdefull vän, verkligen.

2008-01-14 @ 22:51:05
URL: http://mvp.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0