Tala om för mig...min huvudvärk!?


Som tidigare sagt, så fick jag huvudvärk igår eftermiddag/kväll. Det berodde inte på bakisfasoner, för man känner skillnad, man vet hur bakisbank i huvudet känns. Det här var annorlunda! Det var liksom som att huvudet sprängdes i tusen bitar ett flertal gånger. Och varje gång satt jag på knä på golvet och liksom letade efter varenda liten bit, för att kunna limma ihop det till en helhet igen. Det var inte en lätt och irriterande värk. Det var ilande, pulserande, huggande. Det var inte på ett ställe. Det var här och där, och lite överallt!

Är det någon som förstår vad det är för fel med mitt huvud? Det har varit såhär från och till sen september! Det börjar vara riktigt frustrerande och drygt, och vårdcentraler tar en inte på allvar - så man får ingen tid...

Jag tänkte förut att det kanske var spänningshuvudvärk. Men sen läste jag omkring lite på internet, och nästan överallt stod detta. 
"Man får en dov, molande eller tryckande värk. Spänningshuvudvärken är vanligtvis inte skärande, huggande eller pulserande."
Min huvudvärk är just skärande, huggande, pulserande (och ilande)!

Då tänkte jag att det kanske var migrän... Vad tror ni?

Jag ska ringa vårdcentralen imorgon, så hoppas jag att de kan ta sig an mig, och ge mig en tid. För det vore spännande att veta vad felet med mig är. Om det kan finnas något som lindrar. Ty vanliga värktabletter som ipren och alvedon slutade fungera typ i slutet av oktober.

Kommentarer
Postat av: Susanna

Du måste till en läkare faktiskt =/

2008-01-02 @ 21:53:05
URL: http://laureate.blogg.se
Postat av: sessan

Det där är migrän! Har det precis likadant men de finns piller som hjälper!

2008-01-02 @ 23:52:22
URL: http://gassa.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0