Hur tjänar man pengar?

Jag och Elina pratade förresten lite om det där med träning. Att vi kanske ska sätta igång med något till hösten. Jag skulle behöva det, verkligen! Spännande att se vad det blir för något...

Just nu sitter jag och gnyr för mig själv över hunger. Och över att vissa kan försörja sig på att blogga. Jag förstår inte hur, jag förstår inte hur man går till väga för att bli en så älskad bloggerska att man tillslut får massa sponsorer and stuff. Jag önskar bara att jag visste, för då skulle jag vara ute och uppleva saker, och sen dela med mig av mig själv --- och njuta av pengarna det gav. Istället för att stå i en maskinhall i extrem värme och pressa gummi över metall, för hur givande låter det egentligen? Jag vill skriva. Något underbart vore att skriva böcker och kunna leva på det, att kunna fotografera - och leva på det. Men det som är haken är att jag är så lat och dålig på att ta för mig och se till att saker går framåt, att saker händer.

Hur går man till väga med saker och ting i livet, egentligen?


(Nyss hörde jag någon granne hamra någonstans - det tystnade relativt snabbt och jag hörde att långt och utdraget AJ! Jag tror jag är en människa som gillar det där med skadeglädje litegrann...)

Kommentarer
Postat av: Elina

Klart vi ska träna! Inget du kan dra dig ur nu ;)

2008-07-22 @ 20:07:39
Postat av: Eveline

Hejsan!



Du skriver som en blomma! Gå in på vulkan.se och lägg upp ditt alster = tjäna feta cash!

2008-07-28 @ 19:08:32
URL: http://www.vulkan.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0