Om barndom och blåbärssoppa

Jag har ont i magen, så som jag hade hela gårdagen och har haft hela morgonen. Golvet behöver dammsugas och disken behöver diskas, men jag lyssnar på lugn musik, planerar vilken film jag ska lägga mig och slöa till. Och så dricker jag blåbärssoppa, för det brukade hjälpa mot magont när jag var liten. En grej till som jag minns från när jag var liten --- på tal om blåbärssoppa liksom. Det är hur man lekte i snön, byggde små snökojor, gubbar, sprang undan från snöbollar som kastades. Och hur mamma sedan kom ut med en termos varm blåbärssoppa och plastmuggar. Så satt man där, med gigantiska tumvantar som höll om muggen. Varmt mötte kallt när man satt i det fina och kalla vita och surplade i sig varm blåbärssoppa. Det var fint, och helt fritt från vuxenhet och allt vad det innebär, det var frihet och jag gillade det.


Jag har bestämt mig för att köra några nyttiga veckor för att försöka minska på det överflöd som dykt upp på min kropp pga godis, chips och dylikt. Men jag behöver tips, tips på nyttiga saker. Så häv dem över mig. Och hur lång tid är rimligt att man sätter upp?

Kommentarer
Postat av: Elin

hoppas du får en bra kväll :) kramar

2008-07-25 @ 20:05:52
URL: http://ellee.devote.se
Postat av: Asall

Fin header!

Ha en bra dag!

2008-07-25 @ 20:44:41
URL: http://taslimi.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0