Hotell New Hampshire

Det där underliga magontet är inne på sin tredje dag nu. Det är underligt och det är inte skönt, inte alls.

Idag åkte jag med min mamma och moster till ett bokloppis där jag köpte John Irvings Hotell New Hampshire, efter att ha fastnat för dess baksidetext.

Tycker du att Sorg är ett passande namn på en pruttande hund? Har du
någonsin drömt om att öppna hotell? Känner du ibland små
otidsenliga stick av saknad efter en stark familjekänsla? Skulle du ha
något emot att köra motorcykel med en björn i sidovagnen? Har du
någon gång funderat över hur det kan kännas att bli våldtagen?
I så fall ska du läsa den här boken. Annars kan du ju fortsätta att
gå omkring med den där gnagande känslan av att ha missat något.

Det ska bli spännande att se om baksidan och min syster har rätt om att det är en bok som bör läsas.

Efter att ha varit på bokloppiset åkte vi till Grythyttan, åt mat, åt glass och strosade. Efter det åkte vi hem. Fikade lite, satt på gräsmattan och pratade om allt och ingenting. Ibland saknar jag verkligen att vara där. Det kommer små sting av saknad efter mamma, pappa, kissen & allmänt hemma ibland. Det kan jag inte neka till.

Det har varit en fin dag. Och jag ska påbörja mina nyttighetsgrejer nu. Ska göra en egen liten müsli med grova flingor, havregryn, solrosfrön, pumpakärnor och russin. Och i övrigt --- så behöver jag tips på nyttigheter, från er!




Ikväll är en sån kväll. Och jag orkar verkligen inte med det här magontet!


Kommentarer
Postat av: Natta

ja men det är inte alla som blir bruna. jag har bra pigment även om jag är kritvit i vanliga fallet.. blev aldrig brun som mamma när jag föddes haha.



jodå dagen har varit bra. inte ofta jag är ledig på en lördag :D

hoppas du blir bättre snart! god natt.

2008-07-26 @ 23:51:34
URL: http://nathalie.devote.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0