Våga Vägra Statoil

Kvällen hemma hos mamma och pappa var fin. God tårta och sådär, och lite småprat! På vägen hem hoppade vi in på Statoil och köpte den dyraste coca colan ever. 1,5 l, 25 kr --- jag hamnade i chocktillstånd. Inte ens en 2 l cola kostar så mycket i en vanlig affär. Våga Vägra Statoil säger jag.

Idag gick jag upp på stan och träffade Elina för en fika och sådär. Vi hamnade på Bara Varas uteservering. Varsin milkshake i solen --- det är något jag gillar mycket! Efter att ha suttit där en stund begav vi oss på jakt efter saker hon skulle inhandla. Det finns mycket jag vill ha, men jag vågar knappt börja ta på kläderna i butikerna, för då vet jag att jag kommer vilja ha dem, och det tillåter inte ekonomin. När diverse saker hade inhandlats begav vi oss mot ica där jag handlade tilltugg för morgondagens resa till Stockholm, och så köpte vi plommon & ballerinakex, efter det begav vi oss mot CP (Centralparken) och satte oss på en av de läskiga men sköna bänkarna och njöt av solen, det ätbara och bara pratade. Det var fint, och det var längesen.

Nu sitter jag och dricker vatten och lyssnar på Tupelo Honeys, försöker komma på var man ska parkera imorgon, någonstans som inte är mitt i smeten, men som man kan ta sig in till smeten utan att spendera allt för lång tid på tunnelbana/buss.

Kommentarer
Postat av: Elin

Statoil är bland det bästa vi fått till Sverige!

2008-07-22 @ 19:50:38
URL: http://detweiler.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0