Bildbevis; Arbete


Här är maskinerna - pressarna - som jag står och arbetar vid. Lägger i metaller, lägger på gummi av olika slag, trycker på reset - och start. Väntar tio minuter, plockar ur allt och kör sedan från scratch igen! Verkar det kul?


Nu har det som sagt gått en vecka på jobbet. Det är ett gubbskift så det skriker om det. Jag, gubbarna och vietnameserna. Var hör jag hemma någonstans? Jag avskyr dessutom när vietnameserna kommer och pratar med mig. Misstolka inte - jag har ingenting emot dem. Det är bara det att jag känner mig så oerhört elak när jag är tvungen att säga "va" ett antal gånger när de pratar med mig. Kombinationen av prat i 190 där bokstaven r byts ut mot ett l, och att miljön man befinner sig i är relativt bullrig... Inte två saker som matchar och blir till en bra grej.

Det är maskiner som värms upp till nästan 200 grader, det är smått och pilligt (jag har gjort samma grej nästan hela veckan), det är inte riktigt konstigt att man är rädd för att bränna sig, och till slut gör det. Det är två kvartslånga raster och tidigt uppvaknande. Det är enformigt, och jag börjar tröttna på alla reklampauser i Mix Megapol, känns som att de har reklam efter 10 minuter - hela tiden.

Nästa vecka blir det en extra rast, och två extra timmar. Kvällsskift, 13.50 - 23.30. Mer pengar, jobbigare, och Tobbe är på Arvika, så det kommer kännas jobbigt att inte ha den där underbara famnen att komma hem till. Men självklart klarar jag det. Det är bara att bita ihop - antar jag!?

Har ni tips på hur jag kan roa mig när jag jobbar? Den där grejen med att räkna antal låtar var trist, för när jag bestämt mig för en låt jag skulle räkna antal gånger den spelades under en dag - då spelade de knappt den låten. Så tell me - vad för tankarna på annat håll? Jag behöver något att roa hjärnan med!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Trist det låter! Jag måste också gå upp ganska tidigt och gör samma sak varje dag. Inte det roligaste. Jag får desstuom lyssna på p4 varenda dag :P



Men du kan tänka på saker som du skulle vilja göra! Typ, fotoidéer eller så :D

2008-06-28 @ 18:02:31
URL: http://kaboff.blogg.se/
Postat av: Elin

Byt till P3, till att börja med. Det är ju så sunkig musik på rix och mix + reklamen.. Att folk fortfarande lyssnar! :)

2008-06-28 @ 20:08:37
URL: http://detweiler.blogg.se/
Postat av: Natta

jag har märkt det. hahaha jag vill ju sukta er läsare, tyvärr ;) ja jag står för det, skyll allt på mig bara. Sitter ju själv och smaskar i mig massa gottigott :D



det är brunt med vita små prickar :D från Topshop om jag inte minns fel.

haha jag har aldrig använt det och kommer inte att göra det. istället för att ge till hemlösa så kan jag ge till dig? ;D



tack :) det var hur mkt som helst på jobbet pga det dåliga vädret.



Hur man roar sig på jobbet vet jag ej. Jag sitter fast vid en dator 8 timmar per dag :/

2008-06-28 @ 20:19:07
URL: http://nathalie.devote.se
Postat av: Natta

taaack :D haha jag kan skicka en bild på linnet. ska bara se om jag hittar det igen. Gömde ju undan det med andra kläder som jag inte använder.





gud så gott med jordgubbar, får man smaka lite?

2008-06-28 @ 23:31:44
URL: http://nathalie.devote.se
Postat av: Natta

Skicka din adress till [email protected] så får du den i veckan :)



ahahah tack :D jag åt lite jordgubbar imorse från trädgården. Åh så söta :D



Jasså vad ska han göra i arvika? festival eller? Jo själv så har vi på jobbet en firma som dagligen kommer med färdig mat och sallader till ett bra pris så jag brukar köpa där, sätta mig ute i solen och njuta :D

2008-06-29 @ 19:30:34
URL: http://nathalie.devote.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0