Önskan om att bli älskad utav solen!

Innan bussen till Nora och grillningen med Charlotte avgick träffade jag mulin, hon följde mig bara till stationen och sådär. Det är skönt att promenera och snacka med dig.

Väl i Nora vankades möte med gigantisk hund och jag var livrädd en lång stund. Promenad till konsum som inte hade stort utbud på kött att grilla. Tzatsiki. Tändning av grill. Små egenhändigt gjorda drinkar. Prat, grillat. Stor vinterjacka pga att jag frös i mängd. Småprat om allt och inget och vi såg natten gå till morgon när vi satt där fram till kl 4 då vi beslutade oss för att ta med hunden till sjön och schamponera den.

Efter få timmars sömn så begav vi oss ner på stan och inhandlade potatissallad, grillad kyckling, dricka + jordgubbar, sen stack vi "hem" igen och hämtade olivoljan. Efter det begav vi oss till privatbryggan (som blir skevar och skevare för varje år, snart existerar den nog inte ens). Vi tog oss ut genom att kliva i vattnet, och så satte vi oss och åt, hur gott som helst. När ätandet var klart smorde vi in oss i olivolja, ty Charlotte sa att solen tog bättre då. Så flottiga och blanka låg vi där och ville att solen skulle älska oss. Årets första dopp följdes av att smörja in ryggen och lägga sig på mage och lyssna på lite eurovision 2008 - låtar.

Det var en skön dag. Två sköna dagar. Att ha sällskap gjorde saknaden av Tobbe lite lättare. Men nu sitter jag här hemma efter att under kvällen ha gått på bio och sett What happens in Vegas och tagit en drink på Sub City. Nu saknar jag Tobbe lite mer än vad som är hälsosamt, jag borde attackera sängen, för min kropp behöver sömn. Men jag fasar inför den ensamhet som kommer ge sig på mig så fort jag kryper ner i sängen, som känns alldeles för stor när det bara är jag som ligger i den. Men imorgon kommer han hem, äntligen! Då blir det tacos, mys, småprat om allt och ingenting långt in på nattens småtimmar - sådär som vi Alltid gjorde förut. Det kommer bli fint att krypa upp i Tobbefamnen!

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0