Ikväll

Ikväll är jag ensam. Ikväll är det jag och min vattenpipa som agerar vänner. Fast inte riktigt än. Ikväll står det hemtenta på min planering - det lockar inte det minsta. Ikväll saknar jag Tobbe, och jag skippar de där vanliga programmen på tv, som Next och dylikt. Det blir helt enkelt inte samma sak att se dem utan honom, det blir rent ut sagt TRÅKIGT! Däremot kikar jag nog på en halvusel film som går på nån kanal - Tjenare Kungen. Ikväll fryser jag och har ont i min överarm. Ikväll ska jag diska. Ikväll hatar jag min granne som poppar musik i en jävla volym. Ikväll saknar jag Tobbis och vill bara gosa in mig i hans famn och liksom gömma mig där. För jag är inte riktigt mig själv, ikväll!


            Ikväll
                                                 Ikväll
                                                                              Ikväll
                                                                                                        .  .  .


Idag har jag promenerat mer än aldrig förr. Började dagen med en extrem försovning. Jag hade tänkt ta mig till gummifabriken för att snacka om jobb, hade tänkt vara där ca 7. Dock vaknade jag ca... SJU. Så jag fick panik och bara orkade inte. Sen la jag mig i sängen hos Tobbe igen och grät, och bara kände mig helt förlorad och verkligen liten! Jag insåg kort därefter att jag var tvungen att göra mig i ordning, vilket jag gjorde, med charmigt rödplufsigt ansikte och röd näsa. Sen var jag plötsligt tvungen att gå väldigt hastigt. Men jag passade på att snyfta till lite mer i dörröppningen. Väl ute vid bussväntan så åkte min gamla musiklärare förbi mig - jag har saknat honom! Så då tänkte jag tillbaka på gymnasiet, på slutet där...

Sen kom jag till Knuffen, och en kvinna där fick placera en P-stav i min arm. Efter det tog jag bussen till gummifabriken. Och sen - sen gick jag hem! säkert 3 eller 4 km. Senare gick jag upp på stan och mötte Agnes! Vi kollade lite på stan och gick sedan till ica och köpte stuff till en god pastasås. Hem till mig för att tillaga maten - som blev utmärkt! Vi tog lite bilder. Och vi skrattade. Och - det var helt enkelt jätteskönt att träffa Agnes, det har dröjt så länge! Du är bra Agnes, jag tycker om dig i mängder!

Jag följde Agnes upp på stan sen, och gick hem igen. Har säkert gått nästan milen idag. Proud.

Nu dricker jag vatten. Nu lyssnar jag på Johnossi & Pink Floyd. Nu saknar jag Tobbe, för jag älskar honom - han har lyckats få mig kärare än jag någonsin varit! <3

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0