Besök och städning

Idag får vi besök. Min familj dyker upp här. De tre "självklara" familjemedlemmarna, + två halvbröder (kanske), + en moster. Tre st av dessa familjemedlemmar har fyllt år, så det ska visst bjudas på tårta. Det är sånt som jag inte tackar nej till om man säger så. Jag och Tobbe har städat nu på morgonen. Dammsugit, diskat samt städat toaletten. Det är mycket mer som behöver göras rent grundligt, tex ugnen. Ty det var sånt som killen som bodde här innan inte hade kirrat. Det är visst inte riktigt samma bestämmelser gällande städningen som ÖBO har.

Igår kirrade vi in köksbord, och det passade utmärkt! Vi satte dessutom ihop sängen, vilket inte var hur enkelt som helst. Det var tungt, det var nervkittlande, det var svettigt! Men den sitter ihop nu i alla fall. Efter att ha satt ihop den satte vi oss på balkongen och jag skrattade hysteriskt!

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0