De tre M:en. Melon, matbröd, muffins

Jag köpte melon igår, och åh så gott det var. Som jag lä'ngtat efter vattenmelon...

Idag är jag huslig och duktig. Gick upp kl 07 för att tvätta mina gardiner, se om de krymper något och sådär. Och medan  gardinerna tvättas så har jag styrt deg till bröd, som står och jäser just nu, har snart jäst klart - sen ska jag klämma ut luftbubblor ur degen för att sedan låta den jäsa igen. Heja, heja...
Och jag har dessutom kirrat muffins som snart ska puttas in i ugnen. Muffinsarna är till min, Nilos & Rositas lilla fika idag. En fika som jag sett fram emot länge, för de är saknade. Ska hem till Rosita och frossa, prata och dricka saft.

Kvällen ska spenderas tillsammans med Tobbe. Vi hade egentligen tänkt ta en mysdag imorgon, med alkohol och sådär. Men det är så lätt att dubbelbok sker, så vi får ta den grejen längre fram. (Så är det någon som vill ses på lördag kväll är jag på!?!?) Istället kör vi med god mat idag, film & mys. Det blir fint!

Kommentarer
Postat av: sofia

vad kul att höra någn mer som bakar bröd! plötslig känner jag mig inte lika mycket som 30+! ;)

2008-05-16 @ 10:12:59
URL: http://sandstedt.blogg.se/
Postat av: Jonas

Konstruktiva klubben! :)

2008-05-17 @ 09:38:08
URL: http://w2best.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0