Drömmen om miljonen

Jag ogillar det där med att ha dåliga dagar. Den dåliga dagen igår bestod av att jag aldrig riktigt kommer ifatt tröttheten, samt att min kropp tycks ha kul åt sina spökerier. Det är infektion efter infektion, huvudvärk, stunder då jag fryser inombords. Jag tycker bara det är så himla jobbigt, jag vill hinna ifatt mig själv någon gång.

Well, idag ska jag träffa anna. Vi har pratat om att äta mjukglass för att skyna på sommaren. Jag är nästan lite lockad av att sitta inne på Supreme eller Bara Vara. Det dumma är att allt är så dyrt överallt. Ska i alla fall bli fint att träffa henne, det händer inte så ofta.

I natt drömde jag den där drömmen om miljonen. Att jag hade vunnit en miljon. Och det kändes så äkta, så jag var så glad när jag vaknade upp en stund mitt i natten. Jag var glad tills jag insåg att jag inte alls vunnit...

Ikväll är det semifinal inför eurovision songcontest. Sveriges låt är med ikväll, jag tycker inte den är bra, men jag hoppas verkligen att den tar sig igenom semifinalen, det vore en aning pinsamt att inte vara med i eurovision på något sätt. Jag tycker det är jobbigt att vi måste kvala, speciellt med tanke på att förra årets låt (the ark) var så himla bra som den var!
Charlotte Perrelli har nog rätt bra chans att komma högt upp, om hon går vidare ikväll. Hon har vunnit en gång tidigare, vilket gör att folk känner igen henne, hon är dessutom lite utav en sexsymbol ute i Europa. Jag tror som sagt att hon kan komma högt upp, det skulle vara himla kul om hon vann, för tänk vad roligt det skulle vara att se eurovision LIVE!!!! I Sverige. Inte något jag skulle tacka nej till!

Hur tror ni det går för Perrelli ikväll?
Och hur tror ni det går för henne på lördag, om hon kommer vidare ikväll?

Kommentarer
Postat av: Jonas

Vad skulle du välja mellan att vinna en miljon och att få ett nytt personligt problem. Kanske är en konstig fråga att ställa till en början, men om man vinner en miljon mår man skitbra direkt, men allteftersom man förbrukar pengarna inser man att det inte var så skoj som man trodde, och många som vinner på lotterier slutar i depression, för att det händer så mycket negativa saker, som inte pangarna kan väga över.

Om man får ett nytt personligt problem, så känns det skittufft till en början, men sedan tar man tag i det och tar sig förbi problemet, och kommer ur det starkare än man var innan, och förmodligen också starkare än vad man skulle vara när miljonen var slut... :)

2008-05-22 @ 09:29:34
URL: http://w2best.blogg.se/
Postat av: Jonas

Ja då är jag med. Tråkigt att du inte har jobb.. Jag svämmar över i det... Skulle gärna ge bort mina veckor på expert..

2008-05-22 @ 09:46:18
URL: http://w2best.blogg.se/
Postat av: sofia

jag hoppas det går bra, för jag håller med dig att det vore pinsamt att inte komma med. och det ÄR pinsamt att vi måste kvala, för the ark var himlans bra förra året.

har du hört nya versionen av mia hirasawa (stavas?). den är fin. :)

2008-05-22 @ 10:14:52
URL: http://sandstedt.blogg.se/
Postat av: M!

Åh drömmen om miljonen - den är rå när man vaknar och inser att man inga pengar har bara sitt futtiga studielån.. :(

Håller tummarna för Sverige i efterhand, visste inte att de va dags för Perelli förrän jag läste din blogg.. oh well.. sånt händer..



Ha de gott! :D

2008-05-22 @ 22:31:22
URL: http://pixiekatten.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0