Glasklart - en historia bakom varenda främling

Det finns tv-program som man blivit van att se i tvåsamhet, program som man skippar att se när den andra hälften inte befinner sig intill. Inte för att det är en omöjlighet att se programmet själv, snarare för att man vant sig vid att kunna slänga ord emellan, hånskratta åt de som är med i programmet, klaga på utseenden (jag vet - det är elakt, men ack så kul!). När man är ensam kan man inte hånskratta på samma sätt. Programmet jag just nu menar är Glasklart. En frågesport som går på svt1. Alla som ställer upp där tycks vara mindre vackra, alternativt ha fruktansvärt irriterande kroppshållning eller röst. Jag vet att det låter elakt, men man bildar sig en egen uppfattning av människor man ser. Oavsett om man ser dem på fiket, i affären, eller på tv. Det bara är så. Man skapar en liten historia bakom varje person. Eller är jag ensam om att skapa historier bakom personer jag ser? Främlingar.


Jag traskade iväg till Lövstahallen förut och köpte en mintkrokant, marabous. På vägen dit blev jag smått avundsjuk på alla människor som hängde i den solfyllda delen av parken, satt i klungor. Pratade, rökte, såg ut att ha det trevligt. Det såg så skönt ut. När jag väl stod inne vid kassan och skulle betala med mina enkronor kände jag mig väldigt obekväm, för det stod en hel bunt med folk bakom, pratade om rom och cola, och hur seg personen framför Mig var. Pratade om att de hade varit fulla ett dygn, och jag tyckte de var lite obehagliga.

Musiken jag brukar gilla är bättre nu än förut. Maia Hirasawa, Regina Spektor, jag vågar till och med låta Håkan sjunga lite för mig. Tacka vet jag random låtordning. Johnossi, Belle and Sebastian, Muse, Okkervil River & Mew.
Vad lyssnar ni på ikväll?

Kommentarer
Postat av: petra

till hösten tänkte jag jobba om jag har turen att få jobb, med vad som helst egentligen. tanken är att spara pengar för att sedan resa runt i sydamerika några månader. vad sysslar du med förresten?



man blir faktiskt nästan lite gladare av gator med fina namn. hemma i hässleholm heter gatorna i mitt omårde tex blomängsvägen, rosengången och trädgårdsgatan, det är fint! mitt föräldrahem ligger på floragatan :)



hässleholm ligger väl 45 minuter med bil från kusten, 1 timme om det är mycket bilar (vilket det brukar vara heta sommardagar) och det ligger ju mitt i skåne så vi kan åka både till öst- och västkusten väldigt smidigt :)



hehe om du nån dag får för dig att åka så långt ner så är det bara att höra av sig :P hehe. förresten, hört om siestafestivalen? festival i hässleholm som växt sig rätt stor nu. 29-31 maj. kolla in http://www.markan.se/siesta/

2008-05-10 @ 20:49:36
URL: http://tomorrowisastranger.blogg.se/
Postat av: petra

bland annat håkan hellström dyker upp på siesta ;)



och det där med att döma folk, det är ju så roligt! något av det bästa jag vet. men ack så tråkigt att göra det ensam. vad är vitsen då lixom? ser jag någon på stan jag måste kommentera delar jag med mig i bloggen, hehe.

2008-05-10 @ 20:51:55
URL: http://tomorrowisastranger.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej hej :)

Nä, jag har aldrig jobbat som telefonförsäljare faktiskt :)

Har du?

2008-05-11 @ 07:54:15
URL: http://rosaochfluff.blogg.se/
Postat av: petra

hmm... jag brukar alltid åka till östkusten men jag har för mig att det är varmare på västkusten, så kör på det istället! åker till östkusten för att princip alla från hässleholm åker dit.



åh det är så tråkigt när man inte har råd att åka till dom festivaler man vill! jag vill till arvika men har fått jobb en av dagarna så det lär ju inte bli av :( och way out west vill jag till med, hoppas dom har biljetter kvar i slutet av månaden, för just nu har jag inte råd att köpa. jobbigt!



vad ska du göra för trevligt idag då?

2008-05-11 @ 11:33:12
URL: http://tomorrowisastranger.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0