Om det där med att vara överförtjust (eller motsatsen)

Det finns bekväma bussar och obekväma bussar. Jag avskyr de obekväma. När man sitter och gnuggar ryggen mot sätet för att liksom lyckas sitta med ryggen mot ryggstödet, för att man liksom inte riktigt når. Och när bussen är så gammal att funktionen att fälla sätet bakåt inte riktigt existerar, så att man tvingas sitta upprätt i 90 graders vinkel. Från Nora till Örebro, ca 35 minuter. (Eller vad det nu tar!) Jag kan inte säga att jag är överförtjust.

Något mer jag inte är överförtjust i är skor som har så läskigt material i sulan att man inte kan vara barfota, för att det leder till att fötterna glider runt i en svettfylld sko. Glider omkring - bokstavligt talat - trots att skorna inte är för stora. Detta fick jag uppleva i morse när jag och Tobbe var på Elementvägen och hämtade tapeter. Och jag kan tala om att jag kände mig äckligare än på länge.

När det bar iväg mot Nora placerade jag istället mina fötter i flip-flop skorna. De som är prickiga med klack. m m m. Resulterade i skav mellan tårna, som alltid när man kör flip-flop-premiär.
Men, det var trevligt att hälsa på Charlotte, och tårtan var god - as usual!

Imorgon ska jag raka mina ben och sitta på balkongen och sola under de soltimmar som är. Så, jag hoppas stenhårt på sol!


Hur har eran dag varit?




Nu är min blogg flyttad till publishme. Hoppas det är mindre driftstörningar and stuff nu. Och hoppas att allt rent allmänt blir bättre!


Godnatt!

Kommentarer
Postat av: mulin

Det är en jättelång historia. Jag kan berätta någon gång.



Känner igen det där med bussarna....!

2008-05-08 @ 21:42:58
URL: http://apoetry.blogg.se/
Postat av: Elin

Äääh nu får ni fan ge er ;P Värre saker finns än att störa sig på bussar hit och dit. Det är sommar!!! För sjutton! :))

2008-05-08 @ 22:46:58
URL: http://detweiler.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0