Om det där med jobb

Nu är det klart vilka veckor jag får jobba på gummifabriken. Det lutar åt att det bara är 3 veckor - vilket i mitt tycke är HELT uselt. Vecka 27, 28 och 31. Det betyder att jag kommer få lön i augusti! Hur ska jag leva i juli är det tänkt? Herregud, säger jag! Jag får panta burkar jag hittar. Sitta i nåt gatuhörn och sjunga... Jag vet vad jag bör göra - ringa till VM media och be att få jobba där. Det värsta är att det smärtar, jag mådde crap när jag jobbade där. Och jag kommer må crap igen, även om det så bara är för en månad. "Hej, jag heter Johanna och ringer från comhem. Nu ska jag pracka på dig något som INGEN människa behöver....." Jag anar att det kommer bli samma grej jag hamnar på igen. Och nej - det tar emot. Men jag måste ju ha pengarna, så jag får väl ringa dem, eller ta mig dit, snarast. Som tur är finns ju Nilo & Rosita där - jag saknar er!


Någon dag ska jag och Tobbe hämta ut tapeterna. Så, det är dags att börja slipa på väggarna nu. Allt närmar sig! ih!

...och jag slutar aldrig kolla på söta djur på blocket.

Kommentarer
Postat av: karin

Visst är det examenskonserten! hähä. Nu är jag mest arg för att jag bara får spela gitarr på skitfå låtar, medan en viss person får spela gitarr på TVÅ låtar som inte ens har gitarr som biinstrument och som inte, klarar uppgiften på en låt så att säga.
Och om låtarna blev det såklart bråk om, fast vi hade röst helt demokratiskt och allting. Men så är det när man går i en klass med folk som beteer som som femåringar, haha! Jag är lite bitter som sagt :P

Nä, vi läser inte musselstranden. har läst att du skrvit om den, att den ska vara bra :) kanske värd att låna :D

2008-05-07 @ 08:06:19
URL: http://kaboff.blogg.se
Postat av: nilo

vi saknar dig med!

2008-05-07 @ 12:34:48
Postat av: Gilraen

SVAR: Tack för ditt kloka råd. Grejen är att jag inte vet om jag har råd med en riktig balklänning. :S Dom är ju så dyra... Men det lutar nog mot att ha den på studenten. Men då är frågan, är det okej att ha en champangefärgad klänning på studenten? :S

2008-05-07 @ 15:02:19
URL: http://gilraen.blogg.se
Postat av: kariin

Haha, om vi har! Tyvärr är det ofta bråk när någonting skall bestämmas. Och när det väl har bestämts någonting, men typ röstning (majoritetsbeslut måste man ha ibland), så blir minoriteten (som brukar bestå av max tre pers) skitarga och sätter sig emot hela klassen. Toppen! :P

Ja, jag hoppas det kommer bli bra, men det blir det nog som sagt! :D
Konserten är den 28 maj, så kom och kika! :D

2008-05-07 @ 16:15:08
URL: http://kaboff.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0