Spindelkonsistens och sömnlösa nätter

Sömnlösa nätter ger sig inte bara sådär. Jag vaknade i natt, tror det var runt 03 någon gång. Oavsett tid, så bestämde jag mig i alla fall för ett bad. Gick upp, gick in i badrummet. Kollade mot handfatets fot, och vad ser jag där? En spindel!!! Jag är livrädd för spindlar. Denna spindel hade kraftig rund kropp, halvlånga håriga ben, och jag tog en evighetslång pappersbit och vek ihop den för att liksom inte känns spindelkonsistensen alls mot mina fingrar. Men spindlar är ju så snabba!!! Jag hann inte få fatt i det aset, han sprang iväg och gömde sig under badkaret, och jag hatar honom ännu! När jag låg i badet var jag dessutom rädd att aset skulle finna en väg upp för badkarets sida, så att den kunde spana på mig från kanten. Och den värsta rädslan, var ifall spindeln skulle hoppa i därifrån kanten, joina mig i badet. Jag skulle dött. Jag som nästintill skrek till när jag inte fick tag i spindeln i mitt tjusigt ihopvikta papper.


Nu är jag hungrig och funderar på frukost.
Idag ska tapeter sättas upp i prio-ett rummet. Det ska bli spännande, och det kommer bli så himla fint!

Kommentarer
Postat av: dookie

hahaha, jag känner igen mig så väl angående rädslan för spindlar. dem är ju SÅ äckliga! deras snabbhet är nog det värsta. så oberäkneliga :S

2008-05-13 @ 09:40:39
URL: http://dookie.blogg.se/
Postat av: Petra

JAG HATAR SPINDLAR! inte ens meterlånga bitar papper funkar, det är för äckligt iallafall. jag går och hämtar närmsta sko och PANG så blir det en kletig fläck av äcklet. har många bruna fläckar på väggar och tak i mitt gamla rum. jävligt skabbigt, men vetskapen att en spindel finns i min närhet är fan värre. hur kunde du bada? jag hade dött av panik. haha.

2008-05-13 @ 12:36:58
URL: http://tomorrowisastranger.blogg.se/
Postat av: joss

fyfan för spindlar! jag hade aldrig vågat bada med den kvar i rummet :b

2008-05-13 @ 17:11:54
URL: http://metrobloggen.se/dontpaniic
Postat av: Elin

Jag hade, helt ärligt, stängt dörren och aldrig mer gått in där om inte någon annan gått in och förintat spindelen. Och det där om att spindeln hoppar ner i badet med dig, det lät jävligt läskigt och precis en sådan tanke som jag själv skulle kunna fått! Tack gud att mitt badkar är inkaklat. :)

2008-05-13 @ 18:45:54
URL: http://detweiler.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0