Benbrott

Största leendet idag var när jag fick sms från nilo. "Johanna din blogg syns på blogg.se förstasida!! omg"  Det enda jag tänkte var "va?!?!?!"  Jag rusade från maskinerna och till min mosters lilla kontor, bad att få låna internet. Och se, där var jag. Lite text, och så en bild på mig. Häftigt! Jag log hur stort som helst, och kände mig helt studsig och glad.




Benbrott 1:  Placerade ovetande foten i ett av handtagen på IKEAS stora, blåa påsar, tog steget över tröskeln och hej och hå, höll på att falla handlöst mot golvet, tack och lov fanns en dörrkarm.

Benbrott 2:  Jag slänger korta gummiremsor här och var på golvet intill maskinen på jobbet, och det är inte alltid jag ser mig för, gick och läste lite papper jag skulle fylla i, släpade fötterna efter mig, och hej och hå - en gummiremsa höll på att stoppa mig totalt.

Benbrott 3:  En trapp ska inte vara hal. Jag gick som vanligt ner för trappen från lunchrummet, hej och hå, ett trappsteg var halt så jag liksom, vinglade till och såg livet passera revy framför mig, på endast ett par sekunder.

       Ingen av dessa stunder med rädsla resulterade i benbrott. Men, det var otäckt!

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0