Ett bittert inlägg

Jaha gott folk. Imorgon är det näst sista dagen på jobbet. Hur känns det? Oerhört segt faktiskt. Och jobbigt. Yes!

Puckona har dessutom sagt att de maskiner jag kör ska få stå ett tag, detta pga att det finns tillräckligt på lager och de har inte tillräckligt med folk så att de kan avsätta en person helt till de maskinerna (det krävs en där hela tiden) (så, om de inte har tillräckligt med folk - varför säger du upp MIG?????). I slutet av året, eller början på nästa, ska de sätta igång maskinerna igen. Då finns alltså INGENTING i lager. Och de gånger maskinerna tidigare stått still en längre stund, dvs en vecka eller längre, då har det blivit att de stått still ännu längre, pga att de envisas med att krångla vid uppstart. Så, smart drag - att då inte ha något alls på lager. Idioter! Vidareanställ mig. De går miste om något, och jag säger inte det för att vara självgod. Med tanke på att det kommer bli som jag nu skrivit, om de gör så som de visst har tänkt - då kommer de gå miste om massor av pengar.
       På ett 8 timmarspass gör jag 56 000 detaljer då maskinerna funkar som de ska, en detalj ger 14 öre. De går miste om 7840 kronor om dagen.

Och ja - det blev ett bittert inlägg, det är väl tillåtet. Eller?  ;)

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0