...och så kom tårarna...

Jag mår uselt.
Hittills har jag ändå tagit hela grejen med jobbet relativt positivt, för ingenting blir ju på topp om man är negativ. Det är först nu det kommer emot mig, vänder sig mot mig totalt. Med en ondskefull blick och ett hånfullt skratt som ekar mot alla väggar, och aldrig tonas ut. Tårarna kom precis när jag kom innanför dörren. Och jag kröp ner under täcket och bara, snyftade. Det här känns skitjobbigt. Inte bara pga pengarna, utan för att jag faktiskt har börjat trivas. Och mycket för att de ger mig det klara beskedet en vecka innan det är sista dagen. Imorgon, är sista dagen.....


Den här dagen började med att jag kom en timme försent, för att jag försov mig - för att jag inte kunde somna i natt. Allt gick toppen fram till efter frukosten, då börjar ena maskinen krångla. Jag fick hålla på och greja med den fram till lunch (12.00), när jag sedan körde igång den efter lunch - då fungerade den någorlunda. Kl 13.00 kom han förbi, för att säga hejdå (vi kommer troligtvis ses igen, men inte sånadär små blinkningar när vi möter varandra på jobbet), det kändes faktiskt jobbigt.

Sen kom jag hem. Och ja, det blev ju som det blev.

Vad ska jag göra gott folk? Vad ska jag ta mig till?

Kommentarer
Postat av: karin

Åh jag blir ledsen när jag läser det här. Känns så uselt att du måste sluta på ett jobb som du är bra på och när du dessutom trivs så bra :(. Och det här hjälper ju inte dig men jag vill skriva det ändå.

2008-11-27 @ 15:37:31
URL: http://kaboff.blogg.se/
Postat av: karin

vad jag ska göra med mig själv. Framtiden. Allt! Kan ju inte bara sitta hemma hela tiden, men jag orkar inte söka jobb :(



Förstår att it feels like crap!

2008-11-27 @ 18:52:52
URL: http://kaboff.blogg.se/
Postat av: amanda

hej hej!

Jag vet faktiskt inte riktigt vad det var som gjorde att jag ville åka hit. En av mina bästa vänner åkte som au pair till kalifornien i slutet av juli i år och jag tror att hon inspirerde mig att åka.

Sen så ville jag tillbaka till USA med, och att åka som au pair är ju faktiskt det billigaste sättet att se det "riktiga" USA. och så ville jag bort från sverige ett tag med.



om allt går som det ska kommer jag vara borta ett år. Men just nu såhär i början såtvivlar man på om man kommer kunna stanna hela året. men jag hoppas på det iaf.



Funderar du på att gör ngt liknande själv? :)

2008-11-27 @ 19:32:46
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0