Spelning på HiFi-klubben

Min kusin Patrik som äger HiFi-klubben här i Örebro skrev till mig kl 18.00 och frågade om jag hade lust att komma in på en liten spelning i butiken. En halvtimme senare. Sure! Jag kastade mig in i duschen, och 10 minuter senare var jag fullt påklädd och vandrade genom ett mörkt och isigt Örebro. Precis när klockan var 18.30 klev jag innanför dörren, jackan mottogs och hängdes in innanför dörren till lagret, jag var almost a VIP-person. Efter en stund äntrade Jesper Mossberg den lilla ytan hans keyboard var placerad på. Han småpratade lite charmigt, och så spelade han första låten. Jag fastnade. Jag tyckte verkligen att hans låtar var helmysiga, texterna, sättet han sjöng dem på. Hans röst. Och ännu gladare blev jag när jag fick höra att han tidigare har spelat med Håkan Hellström.

Ni bör definitivt gå in på Jespers myspace och lyssna in er. Låtarna "Vanity" och "Wish" är helt underbara.

Kommentarer
Postat av: Elin

Svar: Jo men det är klart det är så :) .. tyvärr! :/

2008-11-20 @ 22:34:18
URL: http://detweiler.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Musik är livets glädjeämne man väljer och sorterar bort sådant skit man inte vill ha. Ibland undrar jag om musik är människans sätt att uttrycka sig. precis som en ok stereo eller Hifi prul kan höja ens glädjenivå då man hör det man tycker om. Hälsningar Fredrik.

Postat av: Jesper

Vad roligt att du gillade det! :-) Och ja - Örebro var verkligen obeskrivligt kallt. B-rr.

2008-11-26 @ 16:45:37
URL: http://www.talkoftheweather.com

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0