What a night...

Började med att jag tog bussen till Erica & Nicke, där satt vi och drack lite, pratade och skrattade, lyssnade på musik och klappade på Stjärna och mös ett tag. Efter ett tag kom Lena, Ericas syster. Då fortsatte vi med tidigare sysselsättning, och sen gick vi iväg till minns-inte-namn och satt hemma hos dem en stund, innan vi begav oss dit vi skulle, hem till Daniel och Daniel. Ostbågar fanns på bordet, jag åt flitigt utav dem. Pratade om Litteraturvetenskap med den ena Daniel, han menade på att Örebros kurser i Litteratur är rätt kassa, och hänvisade till Stockholm eller Uppsala - bra att veta..

Efter lite ostbågsätande, crazy music och diverse, så var det dags för kylan, och dags att bege sig till Mitt andra hem - första gången jag var där. Det var hög musik, dansant och överlag bra folk, såg lite "kändisar" som jag språkade lite med. En ful jävel stötte på mig och bjöd mig på en öl. Jag tackade, och tog emot.
     "Det här med att någon bjuder på en öl, ser du det som en grej att du ska gå hem med honom då?"
     "Eh, nej! Det var nog det dummaste! Definitivt inte. Tack för ölen!"

Med de orden svävade jag iväg för att dansa till Greenday och sjunga med, sådär snyggt som man bara sjunger med - vissa tillfällen.

När det stängde, då bara, dog allt. På hur kort tid som helst. Jag och Lena följde med ett par guys (bla the ugly one with the beer, och så en söt kille). Vi satt hemma hos den ena och pratade. Den fula slutade aldrig prata, och det var om droger och om konstiga värderingar, som jag inte alls förstod mig på. Till slut blev det för mycket av någon del av diskussionen, minns inte riktigt vad, men jag slumrade till pga att intresset från min sida dog. Han gick sen. Och vi andra tre satt och pratade lite till. Men sen, var det dags att bege sig. Jag var jävligt trött då runt 06-tiden när jag gick hem genom ett tyst, blåsigt och väldigt öde örebro! Men det kändes ändå fint, det var staden och jag, de enda levande. Och såklart gubben som satte upp ny reklam i busskurer.


Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0