Allt som händer har en mening

Allt som händer har en mening. Så måste det ju vara, och så ska jag se det här med att jag blir avskedad pga finanskrisen. Nu är det upp till mig att komma på vad som ska hända. Ska jag kräla på marken för att leta mynt? Ska jag flytta? Ska jag söka jobb? Ska jag plugga?

Tusen frågor, tusen möjligheter.

Jag har nu sökt en kurs på distans, umeås universitet. Religionsvetenskap grundkurs. Andrahandsval är en kurs i kreativt skrivande (den känns det som att jag borde kunna klämma in vid sidan av, den är bara 7,5 poäng). Och tredjehand är en kurs i journalistik. Religionsvetenskapen är den enda som är 30p, så jag hoppas på att komma in på den.

Vad ska det bli av mig? Läser lite random kurser hit och dit, och drar på mig ett lån som är gigantiskt.
Mjo, men jag har hört att man bara lever en gång.
Och någon gång blir det väl något av mig med. Trots att jag för tillfället bara kollar på enstaka kurser.

Men så är ju frågan. Vad ska jag göra innan kursen börjar? Den börjar i januari, och det blir också då någon gång jag får första csn. Jag måste ju klara av att leva nu i november och december. Hur ska jag gå till väga med det?
Vikariepoolen? Gå runt till lite diverse butiker och vara lite extra glad och trevlig och höra mig för om jobb?

Någonting ska det bli. Men mest av allt hoppas jag faktiskt på att de ändrar sig, på jobbet jag har nu. Och ber mig fortsätta. För då gör jag det. Givetvis. Lönen är fin och det funkar, faktiskt!

Jag ska försöka vara så positiv som möjligt, trots situationen jag blivit placerad i.

Kommentarer
Postat av: nilo

you will always have a place in my team of girls working with mary kay, you know that <3

2008-10-14 @ 19:00:03
Postat av: Anonym

Det kommer lösa sig Johanna!

2008-10-14 @ 19:04:22
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: dookie

klart det ordnar sig! du har en plan. du har arbetat ett tag nu och du är 20 år(?) borde du inte kunna få ersättning från alfakassan? det fick jag trots att jag aldriiig jobbat. enda kravet var att man skulle ha fyllt 20 och var inskriven hos AF.

2008-10-14 @ 19:30:45
URL: http://dookie.blogg.se/
Postat av: dookie

eller så går du en kurs hos lernia, järntorget i örebro. det gjorde jag när jag funderade vad jag skulle leva på, hade inte en spänn. 3500 fick man för att sitta och göra fjantiga grupparbeten och låtsas vara intresserad. ring dem och kolla vad de har iallafall?! den kurs jag gick hette Yrkesförberedande. och det gick ut på att man skulle komma fram till vilket yrke man skulle passa att jobba inom.

2008-10-14 @ 19:33:19
URL: http://dookie.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0