Bitterheten, värre än någonsin!

Jag har ont i handleden, den känns stukad och jag gick till jobbet med handleden i ett stöd. De flesta frågade då vad jag gjort, och jag svarade som det var: "stukade handleden igår på jobbet". Trodde att nästan hela företaget visste om att min handled var stukad och kändes ganska allmänt av. Om inte, så känns det som att det var svårt att undvika att min handled kanske inte var helt frisk och välmående, när jag har den i ett stöd för att låta den vila i ett läge. De flesta visste, men uppenbarligen inte den jävliga gubben som skulle visa mig maskinen jag skulle köra.


Med en tång skulle man rycka bort överflödigt gummi som fastnat i formen. Jag provade med vänster hand, konstaterade att det inte gick. Provade med höger hand, konstaterade att det var en omöjlighet att ha handen i det läget som krävdes. Och så gjorde jag helt enkelt så att jag höll tången i höger hand, men hade vänster hand som stöd under den högra. Då gick det - någorlunda. Men så kommer den gnälliga, jävliga gubben och lägger sig i.
    
     - Vet du inte hur man håller en tång unge? Du gör ju helt fel!
     - Jo, jag vet hur man håller en tång, men eftersom jag har ont i handleden så kan jag faktiskt inte ha handen i vilken vinkel som helst.
När jag sagt det, så tar gubbjäveln tången ur min hand.
     - Såhär gör man, såhär håller man en tång (visar det logiska som jag redan vet). Testa nu!


För i helvete. Jag vet hur man håller i en tång, jag vet hur man använder en tång. Men pga stukad handled så är det en omöjlighet att hålla handen i alla möjliga vinklar.

Jag har talat om bitterhet tidigare, att jag varit bitter över det, över det och över det. Men det här tog priset. Fan vad jag var bitter. I flera timmar! Jobbade 14-19, sen funkade det inte med handleden längre.

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0